| کد خبر: 172136 |

دریس خبر داد:

◄ سهم ۷۰ درصدی بندر امام در جابه‌جایی کالاهای اساسی کشور

عادل دریس میزان ورود کالاهای اساسی موردنیاز کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام از مبادی دریایی طی پنج‌ماهه نخست سال جاری با رشدی بالغ‌بر شش درصد به بیش از پنج میلیون تن رسید.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی خوزستان، گفت: علی‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی، بانکی و ارزی، مسئولین کشور با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی صورت گرفته بسیاری از تهدیدات و چالش در پایداری زنجیره‌ی امنیت غذایی کشور را برطرف کرده و خوشبختانه در سال‌های اخیر کشور با مشکلات خاصی در این بخش مواجه نبوده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی خوزستان، عادل دریس با اشاره به اینکه بندر امام به‌عنوان بندر تخصصی ورود کالاهای اساسی کشور در چند دهه اخیر بیشترین سهم از تجارت این کالاها را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: کالاهایی همچون گندم، ذرت، سویا، جو، برنج، شکر و روغن مهم‌ترین کالاهای وارداتی به بندر امام در سبد تجاری این بندر می‌باشند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام سهم این مجتمع بزرگ بندری در بازار واردات کالاهای اساسی کشور را بالای ۷۰ درصد عنوان کرده و افزود: این عدد نشان از اهمیت این بندر در تامین معیشت و مایحتاج روزمره کشور دارد.

وی در تبیین علل برخورداری این بندر بزرگ تجاری از این جایگاه ممتاز تصریح کرد: از مهم‌ترین دلایل و مزیت‌های بندر امام در کسب این جایگاه، چند دهه فعالیت به‌عنوان هاب غلات منطقه و ایجاد زیرساخت‌های لازم اعم از زیرساخت‌های تجهیزاتی و انبارش بوده است.

مدیرکل بنادرودریانوردی خوزستان، فعالیت سایت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌منظور نگهداری غلات، وجود پایانه تخصصی تخلیه و بارگیری غلات با برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات تخصصی جهت ارتقاء نرخ سرعت تخلیه و بارگیری از دیگر مزیت‌های بندر امام در جهت جذب صاحبان کالاهای اساسی بوده است.

دریس در خصوص برنامه‌های آتی این بندر برای توسعه جابه‌جایی کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: در سال جاری به‌منظور حفظ این جایگاه و ارتقاء خدمت‌رسانی پروژه ساماندهی زیرساخت‌های حمل ریلی در دستور کار قرارگرفته است که می‌تواند در آینده علاوه بر کاهش بهای تمام‌شده کالا در جهت رفع برخی از معضلات حمل جاده‌ای همچون کاهش تصادفات و آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز تاثیر گذار باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.