| کد خبر: 171756 |

◄ احتمال تردد کشتی‌های ایرانی با پرچم سایر کشورها؟

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تردد کشتی‌های ایرانی با پرچم سایر کشورها وجود دارد،‌ اظهار داشت: هر احتمالی امکان‌پذیر است و برای اینکه ناوگان دریایی کشورمان تردد ایمنی داشته باشد از تمام ظرفیت‌های فنی و حقوقی بین‌المللی استفاده خواهیم کرد.

تین نیوز

معاون سازمان بنادر و دریانوردی عدم تاثیر خروج موسسات رده‌بندی خارجی به دلیل وجود موسسات بین‌المللی داخلی خبر داد و دلایل آن را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، هادی حق‌شناس با اشاره به فشار آمریکا برای قطع همکاری موسسات رده‌بندی با خطوط کشتیرانی ایرانی،‌اظهار کرد: تحت فشار آمریکا موسسات رده‌بندی انگلیس و فرانسه در حال خروج از ایران هستند.

او تشریح کرد: فعالیت این موسسات این بوده که ایمنی کشتی‌های در حال تردد را بررسی کنند. حال اینکه طبق کنوانسیون سولاس تمام کشتی‌ها باید برای تردد ایمن یا جلوگیری از  آلودگی‌های زیست محیطی الزاماتی را رعایت کنند که نظارت بر روی رعایت این الزامات و تعیین آن‌ها بر عهده این موسسات رده‌بندی بوده است.

حق‌شناس تاکید کرد: موسسات رده‌بندی در ایران فعال هستند و مشکلی از این جهت ایجاد نمی‌شود چراکه این موسسات در سطح دنیا معتبر هستند و تحریم‌ها متوجه موسسات رده‌بندی ایرانی نخواهد شد و در نهایت کشتی‌های ایرانی الزامات ایمنی را رعایت می‌کند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اما خروج موسسات رده‌بندی در اثر فشار آمریکا در ایمنی تردد دریایی در جهان اخلال ایجاد می‌کند و  تهدیدی برای آبراه‌های بین‌المللی است.

حق‌شناس تاکید کرد: برای تردد کشتی‌ها دو شرط وجود کلاس(موسسه رده‌بندی) و دوم موضوع پوشش بیمه لازم است. موسسات رده‌بندی در ایران وجود دارند و در حال حاضر دو موسسه رده‌بندی در کشورمان فعال هستند. شرکت‌های بیمه داخلی هم می‌توانند این اقدامات را انجام دهند  و به همین دلیل برای تامین بیمه ناوگان کشتیرانی داخلی هیچ مشکلی نداریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تردد کشتی‌های ایرانی با پرچم سایر کشورها وجود دارد،‌ اظهار داشت: هر احتمالی امکان‌پذیر است و برای اینکه ناوگان دریایی کشورمان تردد ایمنی داشته باشد از تمام ظرفیت‌های فنی  و حقوقی بین‌المللی استفاده خواهیم کرد.

این مقام مسئول کرد:  هندی‌ها در چابهار حضور دارند و فعالیتشان متوقف نشده است. ادامه همکاری با هندی‌ها در فاز یک در بندر شهید بهشتی مانند  رویه سابق در حال انجام است و تا این لحظه هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی  گفت: تا این لحظه هیچ محدودیتی برای تردد خطوط کشتیرانی ایرانی به بنادر خارجی ایجاد نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.