| کد خبر: 170100 |

◄ توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی در بنادر شمال و جنوب

در حاشیه بازدید از مجتمع بندری شهیدرجایی، محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری فراهم‌شده در بنادر جنوبی را نمی‌توان به دوره زمانی محدودی از سال منحصر کرد.

تین نیوز

در حاشیه بازدید از مجتمع بندری شهیدرجایی، محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری فراهم‌شده در بنادر جنوبی را نمی‌توان به دوره زمانی محدودی از سال منحصر کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد افزود: امیدواریم همان‌طور که مردم در تعطیلات نوروز و فصل زمستان از جاذبه‌های دیدنی بنادر جنوب استقبال می‌کنند، در فصل گرما هم به این مناطق سفر کنند.

او تصریح کرد: در سواحل شمالی کشور توجه بیشتری به جاذبه‌های گردشگری و دریا از سوی مردم وجود دارد، سازمان بنادر و دریانوردی امسال در تلاش است تا تمرکز بیشتری روی این موضوع داشته باشد که هم از جنبه ایجاد روبناها و زیرساخت‌های گردشگری دریایی در شمال کشور غافل نماند و هم به تولید شناورهای مناسب کمک کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در استان گیلان درحال بررسی به‌منظور ایجاد تعدادی اسکله خاص گردشگری دریایی هستیم. این اسکله مشابه اسکله‌های شناوری ایجاد می‌شوند که سال گذشته در استان هرمزگان و بوشهر احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

او افزود: در کنار این اقدامات، به‌زودی در بندر چمخاله استان گیلان یکی از بنادر بزرگ گردشگری و چندمنظوره احداث خواهد شد. در این مورد مذاکراتی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد و احداث پایانه‌های گردشگری در بندرانزلی و فریدون‌کنار هم داشته‌ایم.

راستاد ابراز امیدواری کرد: با مکانیسم‌های حمایتی که سازمان بنادر پیش‌بینی کرده و به‌واسطه استقبال قابل‌توجه هم‌وطنان در فصل تابستان، شاهد این موضوع باشیم که ظرفیت‌های گردشگری دریایی در سواحل دریایی خزر نیز ارتقا پیدا کند.

گردشگری در بنادر جنوب در فصول گرم به دلیل شدت گرما در این مناطق تا حد زیادی کاهش می‌یابد؛ مشکلاتی مانند بیماری‌ها و کمبود آب در کنار دمای بالای هوا، بزرگ‌ترین عوامل عدم استقبال گردشگران ایرانی از سفر به این مناطق است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.