| کد خبر: 167960 |

◄ لنج‌های چوبی به تدریج حذف می‌شوند

پیش‌نویس طرح جایگزینی و حذف تدریجی شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن با شناور فلزی آماده‌شده است و طی ۵ سال کلیه این نوع شناورها از رده خارج خواهند شد.

تین نیوز

رئیس اداره ثبت کشتی‌ها و صدور گواهی‌نامه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه آیین‌نامه ساماندهی و نوسازی شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن در دست نهایی شدن و ارائه به هیئت‌وزیران است، گفت: مطابق برنامه و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، 4 هزار و 502 فروند شناور سنتی مشمول آیین‌نامه یادشده هستند و بنا است طی ۵ فاز عملیاتی و براساس رده‌بندی سنی، به‌تدریج از رده خارج‌شده و شناورهای فلزی ایمن جایگزین آنها می‌شوند.

​به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم حسن‌پور بابیان اینکه طرح ساماندهی و نوسازی شناورهای سنتی در مرحله تأمین منابع و چگونگی اجرای کار است، تأکید کرد: مطابق برنامه در سال اول، ۴۰۰ فروند شناور سنتی باری بالای ۴۰ سال از رده خارج می‌شوند و در سال دوم ۸۰۰ فروند از این شناورها در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال ساماندهی و نوسازی می‌شوند.

حسن‌پور با اعلام از رده خارج شدن لنج‌های تجاری ۲۰ تا ۳۰ سال در سال سوم، ۱۰ تا ۲۰ سال در سال چهارم و تا ۵ سال در سال پنجم، خاطرنشان کرد: برنامه جایگزینی شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن ( لنج تجاری) با مسئولیت سازمان بنادر و دریانوردی در کارگروه تخصصی پیگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اصلاحیه آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن و ساماندهی و نوسازی این شناورها، از شیوه‌نامه اجرایی چگونگی استقرار عوامل سازمان بنادر در مناطق مشمول خبر داد و گفت: بر این اساس کالاهای ملوانی موسوم به کالاهای ته‌لنجی فقط در مناطقی که سازمان بنادر مستقر است باید تخلیه و بارگیری شود.

رئیس اداره ثبت کشتی‌ها و صدور گواهی‌نامه دریایی درباره  حمل کالاهای ته‌لنجی نیز توضیح داد: براساس بند ۳ آیین‌نامه اصلاحی، هر ملوان مجاز است در هرسال برای هر شناور و حداکثر در شش نوبت تا سقف ۱۵ میلیون تومان از معافیت ملوانی برای ورود کالا استفاده کند، مشروط به اینکه تمام ملوانان شاغل در شناورهای مشمول این طرح تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته باشند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    یه مقاله هم راجب ظرفیت کشتی های تجاری دریای مازندران بزارید و با کشور های همسایه مقایسه کنید لطفا!!