| کد خبر: 165785 |

◄ تشکیل کمیته ویژه تسهیل صادرات استان بوشهر به قطر

در راستای پیشبرد اهداف پیش‌بینی‌شده برای توسعه روابط تجاری بوشهر و قطر کمیته ویژه تسهیل اداره کل بنادر و دریانوردی این استان تشکیل شد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای پیشبرد اهداف پیش‌بینی‌شده برای توسعه روابط تجاری بوشهر و قطر کمیته ویژه تسهیل اداره کل بنادر و دریانوردی این استان تشکیل شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، نوراله اسعدی در حاشیه بازدید سفیر ایران در قطر از تأسیسات بندری بوشهر در مجتمع بندری نگین افزود: در این کمیته که متشکل از نمایندگان بخش‌های مختلف است بنابر ضرورت نشست هایی برگزار و مشکلات و موانع فراروی توسعه روابط تجاری بوشهر و قطر بررسی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات فراروی صادرکنندگان استان بوشهر به قطر در حوزه حمل‌ونقل دریایی است تصمیم به تشکیل کمیته یادشده گرفته شد.

اسعدی بیان کرد: سفر چندی پیش هیئت قطری به بندر بوشهر نیز دستاورد مهمی در این زمینه داشت که مهم ترین آن را می توانپیش بینی  برگزاری همایشی مشترک بین بوشهر و قطر باهدف توسعه روابط تجاری ایران و قطر نام برد.

اسعدی یادآور شد: مقررشده این همایش در قطر برگزار و شرایطی برای تجار بوشهری و قطری فراهم شود تا ظرفیت‌های خود را در حاشیه این همایش به‌صورت متقابل به یکدیگر عرضه کنند.

وی اضافه کرد: عمده مشکلات  قطری‌ها که در جریان سفر آن‌ها به بوشهر مشخص شد نبود شناخت کافی آن‌ها از محصولات صادراتی ایران و به‌ویژه بوشهر به قطر است که باید هر چه زودتر این مشکل را برطرف و زمینه توسعه حجم صادرات خود به کشور دوست و همسایه قطر را فراهم کنیم.

وی در ارتباط با فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندر بوشهر نیز گفت: این بندر مجتمع بندری نگین از ظرفیت‌های متنوعی برای ارائه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

اسعدی ادامه داد: در این راستا در سفر هیات قطری به بوشهر فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین و سایر بنادر استان برای آنها تشریح شده است.

وی با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به میزبانی قطر اظهار کرد: با توجه به اینکه قطری‌ها از هم‌اکنون در آستانه تدارک به احداث زیرساخت‌های موردنیاز این رویداد بین‌المللی هستند سرمایه‌گذاری برای احداث پایانه صادرات موادمعدنی در بنادر کنگان و دیر نیز به آن‌ها پیشنهادشده است.

اسعدی یادآور شد: بعد مسافت اندک و کیفیت محصولات معدنی استان بوشهر از جمله عوامل مهم برای ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر است.

طرح توسعه بندر بوشهر با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سفر سال ۱۳۹۳ رئیس جمهوری به این استان آغازشده است.

 در زمان حاضر احداث ترمینال کانتینری در ۱۵هکتار فاز نخست جزیره نگین با ۳۰۰ متر اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی‌های ۵۰ هزار تنی از جمله طرح‌های در دست اجراست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.