| کد خبر: 165567 |

◄ فراکسیون دریایی مجلس آماده همکاری با سازمان بنادر

سازمان بنادر و دریانوردی بایستی از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود و در بخش‌های استخدامی، آموزشی و مسائل اداری و رفاهی کارکنان مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه‌ای خود عمل کند.

تین نیوز

سازمان بنادر و دریانوردی بایستی از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شود و در بخش‌های استخدامی، آموزشی و مسائل اداری و رفاهی کارکنان مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه‌ای خود عمل کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، حسن خسته‌بند عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی بابیان این مطلب افزود: سازمان بنادر و دریانوردی یک مجموعه بین‌المللی محسوب می‌شود بدین‌جهت حضور آن در قانون رفع موانع تولید یک الزام است.

خسته‌بند درباره شمولیت این سازمان در قانون رفع موانع تولید، افزود: به‌زودی قانون رفع موانع تولید در کمیسیون عمران مجلس  مطرح می‌شود و تمام سعی اعضای کمیسیون بر این است که آن را تصویب کنند.اگر در کمیسیون عمران ماده ۵ تصویب شود نمایندگان مجلس در صحن علنی  هم به آن رأی خواهند داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه برای توسعه فعالیت‌های بندری کشور، ارگان‌های دریایی باید با یکدیگر هماهنگ شوند، اظهار داشت: هماهنگی بین گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی یکی از مواردی است که باید موردتوجه قرار گیرد. اگر این دو بخش در کنار هم باهدف توسعه بنادر و تجارت تصمیم‌گیری کنند، سلامت ورود و خروج کالا افزایش پیدا می‌کند.دولت به دنبال افزایش صادرات است ازاین‌رو سازمان بنادر و گمرک برای تحقق این هدف می‌توانند تسهیلات خوبی را درنظر بگیرند.

او با اشاره به اینکه سازمان بنادر در سال جاری تخفیف‌های مناسبی برای تجار درنظر گرفته است، تصریح کرد: این مجموعه برای رونق تجارت ایران و جذب خطوط کشتیرانی کارهای متعددی انجام داده است.

خسته‌بند یادآور شد: یکی از خواسته‌های ما از سازمان بنادر، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است. بنادر فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارند بدین‌جهت با معرفی پتانسیل‌ها به سرمایه‌گذاران می‌توان از سرمایه‌های داخلی و خارجی برای توسعه بنادر استفاده کرد.

او بابیان اینکه سیاست سختگیرانِ در جذب سرمایه‌گذاران نباید داشته باشیم، افزود: سرمایه‌گذاری در بنادری که در مناطق آزاد هستند، بسیار راحت است.سازمان بنادر نیز در مناطق آزاد شرایطی را فراهم کرده است که سرمایه‌گذار، تمایلش برای حضور افزایش پیدا کند.

خسته‌بند تأکید کرد: فراکسیون دریایی آماده هرگونه همکاری و کمک به سازمان بنادر و دریانوردی است.تمام سعی ما این است که طرح و لوایحی تصویب شد که به رونق بنادر و جذب سرمایه‌گذاران کمک کند.ازاین‌رو تلاش خواهیم کرد ماده ۵ قانون رفع تولید تصویب شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.