| کد خبر: 164640 |

◄ خطای انسانی دلیل سانحه سانچی بود؟

در بروز سانحه دردناک سانچی مجموعه‌ای از عوامل دخیل بوده‌اند و نمی‌توان مقصر مشخصی برای این فاجعه معرفی کرد.

تین نیوز

در بروز سانحه دردناک سانچی مجموعه‌ای از عوامل دخیل بوده‌اند و نمی‌توان مقصر مشخصی برای این فاجعه معرفی کرد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این مطلب افزود: حتی خطای انسانی پرسنل کشتی چینی کریستال هم در این سانحه دخیل بوده‌اند.

رضایی بابیان اینکه طبق بررسی‌های انجام‌شده کاپیتان سانچی یکی از نیروهای باتجربه کشور در حوزه دریانوردی بوده که در این سانحه جان خود را درراه خدمت به مردم از دست داد، افزود: در خصوص مقصر بودن کاپیتان در این سانحه سوءبرداشت صورت گرفته زیرا در حین بروز سانحه برای نفت‌کش ایرانی هدایت کشتی با یکی از افسران بوده و کاپیتان نقشی در این سانحه نداشته است.

نماینده مردم جهرم در مجلس، با تأکید بر اینکه در بحث سانحه برای سانچی خطای انسانی عامل اصلی بروز حادثه بوده است، تصریح کرد: خطای انسانی هم از سوی کشتی سانچی رخ‌داده و هم کشتی کریستان ازاین‌رو مقصر نبودن طرف چینی در این سانحه به‌کل رد می‌شود.

او ادامه داد: اظهاراتی که در خصوص کشتی کریستال مطرح‌شده، فقط مبنی بر این بوده که تعمدی در کار نبوده اما بروز خطای انسانی از سوی طرف چینی در این سانحه محرز است.

به گزارش خانه ملت، رضایی بابیان اینکه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بنادر و دریانوردی می‌خواهیم هر چه سریع‌تر گزارش نهایی سانچی را به مردم ارائه کند، گفت: با توجه به رمزگشایی اطلاعات جعبه سیاه دو کشتی طبیعی است که اطلاعات باید با کشورهای ذی‌نفع هماهنگ شود.

در پی ابراز نظر رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره پرونده سانحه نفت‌کش سانچی، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی این سخنان را گمانه‌زنی دانست و افزود: کمیته بررسی سانحه غرق شدن نفت‌کش سانچی تاکنون هیچ گزارشی منتشر نکرده است.

او ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز تاکنون هیچ گزارش رسمی درباره علل سانحه اعلام نکرده است؛ بنابراین تا زمان اعلام گزارش نهایی سانحه، هر فرد حقیقی و حقوقی مصاحبه‌ای در این خصوص منتشر می‌کند، استنباط‌های شخصی خودش است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.