| کد خبر: 164495 |

◄ کمیته بررسی سانحه سانچی هیچ گزارشی منتشر نکرده

در پی ابراز نظر رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره پرونده سانحه نفت‌کش سانچی، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی این سخنان را گمانه‌زنی وی دانست و افزود: کمیته بررسی سانحه غرق شدن نفت‌کش سانچی تاکنون هیچ گزارشی منتشر نکرده است.

تین نیوز

در پی ابراز نظر رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره پرونده سانحه نفت‌کش سانچی، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی این سخنان را گمانه‌زنی او دانست و افزود: کمیته بررسی سانحه غرق شدن نفت‌کش سانچی تاکنون هیچ گزارشی منتشر نکرده است.

حق‌شناس درباره علت وقوع سانحه آتش‌سوزی نفت‌کش ایرانی سانچی در آب‌های دریای چین و اعلام گزارش نهایی آن گفت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی درباره علت این حادثه منتشرنشده و من نمی‌دانم چرا رئیس کمیسیون عمران مجلس، عامل سانحه را کاپیتان نفت‌کش عنوان کرده است.

او ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز تاکنون هیچ گزارش رسمی درباره علل سانحه اعلام نکرده است؛ بنابراین تا زمان اعلام گزارش نهایی سانحه، هر فرد حقیقی و حقوقی مصاحبه‌ای در این خصوص منتشر می‌کند، استنباط‌های شخصی خودش است؛ در غیر این صورت کمیته رسمی بررسی سانحه سانچی تابه‌حال موضعی اعلام نکرده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: سوم تا هفتم اردیبهشت، سومین جلسه کمیته رسیدگی به سانحه سانچی با حضور ۴ کشور ذینفع در این سانحه شامل ایران، چین، پاناما و کره جنوبی در شانگهای برگزار می‌شود و معلوم نیست که این جلسه، آخرین نشست کمیته بررسی سانحه باشد و ممکن است جلسه چهارمی هم در این زمینه برگزار کنیم؛ ضمن اینکه در جلسه سوم اردیبهشت قرار نیست گزارش نهایی اعلام شود؛ بلکه بعد از گذشت مدت‌زمانی فراوان ای گزارش نهایی درباره علت سانحه منتشر خواهد شد.

به گزارش مهر، او یادآور شد: پیش‌ازاین نیز، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جعبه سیاه نفت‌کش سانچی اظهارات نادرستی کرده و اعلام کرده بود این جعبه سیاه به علت قرار گرفتن در آب خراب‌شده است؛ درحالی‌که اطلاعات آن کاملاً در جعبه سیاه محفوظ مانده بود.

محمدرضا رضایی کوچی امروز در گفت‌وگو با خانه ملت اعلام کرده بود کشتی چینی کریستال در وقوع سانحه غرق شدن کشتی سانچی قصوری نداشته و عامل این حادثه، کاپیتان نفت‌کش ایرانی سانچی بوده است. 

او با انتقاد از سازمان بنادر و دریانوردی در تعلل در خصوص اعلام علت واقعی این حادثه بیان کرد: باید سوابق فردی و فنی کاپیتان این کشتی بررسی و اعلام می‌شده است.

سانحه تصادف کشتی کریستال با نفت‌کش سانچی که منجر به شهادت 30 نفر از هم‌وطنانمان شد، همچنان یک مسئله مبهم باقی‌مانده است و هیچ پاسخی درباره علل این سانحه اعلام‌نشده است. حتی نتیجه مصاحبه با کارکنان کشتی کریستال هم همچنان محرمانه باقی‌مانده و این موضوع باعث ایجاد شایعاتی در جامعه شده است.

به همین دلیل برخی مقامات هم با ابراز نظرهای غیر کارشناسانه درصدد آرام کردن افکار عمومی هستند که این مسئله در برخی مواقع باعث ایجاد تنش‌های بیشتری در بین افکار عمومی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.