| کد خبر: 163818 |

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

◄ تردد ۲۹۶ هزار گردشگر دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تردد ۲۹۶ هزار گردشگری دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت: از آغاز طرح سفرهای دریایی نوروزی تا ۱۱ فروردین‌ماه امسال تردد ۲۹۶ هزار گردشگر دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسن با اشاره به اینکه این میزان تردد در قالب ۴۶ هزار و ۷۸ سفر دریایی انجام‌شده است، افزود: رشد تردد گردشگران دریایی نشان‌دهنده اشتیاق و میل مردم به استفاده از گردشگری، سفرهای دریایی و آبی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: این بندر به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و گردشگران دریایی کلیه تمهیدات لازم را ازجمله برگزاری نشست‌های متعدد با ارگان‌های ذیربط باهدف هماهنگی در خدمات‌دهی به مسافران نوروزی، تشکیل ستاد نوروزی در این بندر، برگزاری مانور چندمنظوره ایمنی در رودخانه کارون، اطلاع‌رسانی هشدارها و توصیه‌های ایمنی در قالب بنر و بروشور، گشت زنی شبانه‌روزی نیروهای جستجو و نجات دریایی اداره کل در رودخانه‌های اروند و کارون و توزیع جلیقه نجات میان مالکان قایق‌های تفریحی و ... اندیشیده و تا به امروز در این زمینه بسیار مطلوب عمل کرده است.

به گفته محسنی از آغاز طرح سفرهای دریایی نوروزی تا به امروز خوشبختانه هیچ‌گونه سانحه‌ای در رودخانه‌های اروند و کارون گزارش نشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر در خصوص اقدامات لازم برای تداوم و پایدار ماندن حوزه گردشگری دریایی عنوان کرد: برای توسعه و رونق حوزه گردشگری دریایی که حوزه‌ای اشتغال‌زاست می‌بایست زیرساخت‌های لازم در رودخانه‌ها و در مسیرهایی که قابلیت گردشگری دارند ایجاد شود.

محسنی ادامه داد: همچنین نیروهایی که با بنادر و زیرساخت‌ها فعالیت می‌کنند و سازمان‌های مردم‌نهاد و NGO های خارج از مجموعه‌های دولتی نیز باید در این زمینه آموزش ببینند تا بتوانند با حلقه اتصال بین توریسم و جوامع محلی به‌عنوان ذینفعان اصلی این صنعت ارتباط برقرار کنند.

به گفته وی مراکز و مؤسسات آموزشی تحصیلی و علمی نیز به‌عنوان پایه‌گذاران فرهنگ و صنعت اقتصادی باید آمادگی داشته باشند تا با تدوین برنامه آموزشی درزمینهٔ توسعه و رونق گردشگری دریایی فعالیت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.