| کد خبر: 141702 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛

◄ بندر هامبورگ متقاضی اپراتوری در بنادر ایران است/ اپراتور بندر شهیدرجائی احتمالا تا مهرماه معرفی می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از احتمال معرفی اپراتورهای بندر شهید رجایی تا مهرماه سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از احتمال معرفی اپراتورهای بندر شهید رجایی تا مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز ، محمد سعیدنژاد در حاشیه بیست و نهمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال تین‌نیوز درباره دستاوردهای سفر آلمان در بخش دریایی گفت: سفر آقای وزیر با هدف مذاکره و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل از جمله ریلی و دریایی انجام شد که در این سفر مذاکرات ویژه‌ای با مسئولان بندر هامبورگ داشتیم.

سعیدنژاد با بیان اینکه بندر هامبورگ از متقاضیان اپراتوری در بنادر ایران است، تاکید کرد: با مسئولان این بندر در زمینه افزایش ظرفیت بنادر ایران مذاکره کردیم. همچنین آلمانی‌ها درباره افزایش عملکرد ریلی در بنادر ایران در حال انجام مطالعاتی هستند که قرار شد در همکاری مشترک از این مطالعات استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره اثرات بحران قطر بر میزان بانکرینگ نیز گفت: تا قبل از بحران قطر، این کشور متکی به ناوگان دریایی دیگر کشورها بود و نیاز کشتیرانی خود را از خطوط بزرگ دنیا تامین می‌کرد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه قطر از خطوط کشتیرانی قدرتمندی برخوردار نیست، بنابراین محدودیت‌هایی که برای قطر ایجاد شده تاثیری بر حجم بانکرینگ ایران نخواهد گذاشت.

سعیدنژاد همچنین درباره ورود کمیسیون عمران به واگذاری پروژه‌های سازمان بنادر نیز توضیح داد: تاکنون در این رابطه اطلاعی به دست من نرسیده، اما در صورت تحقیق و تفحص، ما آماده پاسخگویی به مجلس هستیم.

او افزود: کلیه پروژه‌های سازمان بنادر از طریق مناقصه و مزایده واگذار و همه قراردادها بر اساس قوانین و مقررات تنظیم می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت انتخاب اپراتورهای بندر شهید رجائی نیز گفت: شرکت‌های زیادی هستند که همگی در قالب کنسرسیوم‌های ایرانی-خارجی متقاضی شرکت در مزایده هستند.

او تصریح کرد: شرکت‌ها زمان بیشتری را برای مطالعات تکمیلی و قیمت‌گذاری دقیق درخواست کردند، بنابراین احتمالا تا مهرماه اپراتورهای بندر شهید رجایی معرفی می‌شوند.

سعیدنژاد درباره تاثیر قرارداد ریلی دریای خزر بر عملکرد بنادر شمال ایران نیز گفت: این کریدور تاثیری بر عملکرد بنادر شمال کشور ندارد، زیرا از طریق این کریدور شرق و غرب دریای خزر به هم متصل می‌شوند، این در حالی است که بنادر ما شمال و جنوب دریای خزر را به یکدیگر متصل می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.