| کد خبر: 134663 |

◄ انتشار شماره جدید «بندر و دریا»

تین نیوز

تازه‌ترین شماره ماهنامه «بندر و دریا» منتشر شد.

 

به گزارش تین‌نیوز، شماره 242 این نشریه در حالی منتشر شده که تیترهای «حمل‌ونقل دریایی، رقابت برای بازیابی سیادت ایران»، «رفع تمام آثار تحریم در بندر و دریا»، «نمایش توانمندی‌های داخلی و توان فنی شرکت‌های ایرانی» را روی جلد برده است.

 

وزیر راه و شهرسازی در گزارش کوتاهی به تحولات پسابرجامی در حوزه بنادر و دریانوردی پرداخته و در بخشی از این گزارش آورده است: «این افتخار را دارم که بگویم به کمک فعالان بخش ما توانستیم خود را پیدا کنیم. رفع تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفتکش، برقراری بیمه‌ها و آمد و شد خطوط کشتیرانی بین‌المللی تنها آغاز کار بود. اینک فراتر از آن مدل سرمایه‌گذاری غیردولتی با مشارکت صندوق توسعه ملی را اجرایی کردیم. «قدر زر، زرگر شناسد، قدر گوهر، گوهری». یکی باید پیراهن‌ها را پاره کرده باشد تا قدر این کار را بداند.»

 

همچنین محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در گزارش کوتاهی به عملکرد چشمگیر این سازمان در دوران پسابرجام پرداخته و در بخشی از نوشتار خود آورده است: بعد از برجام تمامی آثار تحریم در دریا را از بین بردیم و تحریم‌های حمل‌ونقل دریایی بعد از برجام به سرعت و به طور کامل لغو شد و امروز خطوط بزرگ کشتیرانی دنیا برای ورود به بنادر ایران با هم رقابت می‌کنند و ما برای ورود خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذاران شرط می‌گذاریم»

 

هادی حق‌شناس مدیر مسئول نشریه در بخشی از سرمقاله خود با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» آورده است: «باید از دولت، برای حمایت از سرمایه‌گذاری یک میلیارددلاری در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران تقدیر کرد و همچنین با توجه به رای اعتماد مجدد ملت ایران به رئیس جمهوری محترم انتظار است که در راستای توسعه بنادر ایران در دولت دوازدهم، شاهد اجرا، توسعه و سرمایه‌گذاری حوضچه شماره 3 بندر شهیدرجائی برای پذیرش کشتی‌های کانتینری بزرگ جهان با آبخور 17.5 متر باشیم که تحقق موارد مذکور می‌تواند در راستای کاهش وابستگی بنادر ایران و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد».

 

این ماهنامه در بخش مقاله خود، مقالاتی را با عناوین «پاکسازی ساحل»، «احیای جاده ابریشم و شکوفایی اقتصاد»، «حمل‌ونقل کانتینری در ایران»، «مشاغل مختلف در کارخانه و صنعت کشتی‌سازی»، «بررسی پدیده‌ دزدی دریایی در پرتو اسناد بین‌المللی»، «استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌های کارمندان در سازمان» و «علم مدیریت سواحل» ارائه کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.