| کد خبر: 46102 |

◄ سهم تهران از حمل و نقل جاده ای / جابجایی های برون شهری کشور؛ ۶۵ درصد خودروسواری و ۳۵ درصد حمل و نقل عمومی

تین نیوز | نشست مشترک مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران و مدیر کل حمل و نقل پایانه های استان با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، حمیدرضا شهرکی ثانوی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران امروز در یک نشست خبری گفت: سهم حمل و نقل جاده ای در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی بالغ بر 93 درصد است و باقی مانده آن سهم راه آهن و حمل و نقل هوایی است. بر اساس اطلاعات دستگاه های تردد شمار که توسط سازمان حمل و نقل جاده ای در راستای بهره گیری از سیستم ITS در جاده ها نصب شده است، 65 درصد از جابجایی های برون شهری با خودرو سواری شخصی و باقی مانده سهم ناوگان حمل و نقل عمومی، 35 درصد است.

شهرکی در ادامه تصریح کرد: راجع به جایگاه استان تهران در حمل و نقل جاده ای، این استان 11 درصد از حمل و نقل جاده ای کشور را به خود اختصاص داده که بالغ بر 25 میلیون سفر را از آن خود کرده و با کمی تامل به عدد 300 میلیون سفر در سال دست پیدا می کنیم. این عدد با استناد به سهم 11 درصدی استان تهران از حمل و نقل جاده ای است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران، سهم 65 درصدی حمل ونقل را مربوط به شهر تهران دانست و گفت: ویژگی دیگر استان تهران این است که تنها استان در سطح کشور هست که حمل و نقل بین استانی آن 90 درصد حمل و نقل را شامل می شود و درون استان جابجایی محدودتر از موارد یادشده است.

وی در ارتباط با سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: طرح و ابلاغیه هایی که در حوزه حمل و نقل جاده ای در روزهای پایان سال غالبا متمرکز بر فروش و پیش فروش بلیت های نورزوی است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از 10 تا 17 اسفندماه پیش فروش بلیت های اتوبوس های نوروزی انجام شد که خوشبختانه از استقبال خوبی در میان مردم بویژه دو استان اصفهان و شیراز بر خوردار گردید.

شهرکی اظهار داشت: اطلاعات و آمار نشانگر این است که عمدتا پیش فروش ها در روزهای 27 اسفندماه و پس از آن ثبت شده است. بحثی که در حوزه حمل ونقل بیش از هر چیز دیگر شاخص به نظر می رسد، برنامه ریزی دقیق در فروش و پیش فروش بلیت است که از تجمع مسافران در مسیر های رفت و برگشت در پایانه ها تا حد بسیاری می کاهد. عرضه مناسب با تقاضا قطعا ما را به اهداف بیش از گذشته نزدیک می سازد.

وی با بیان اینکه خرید اینترنی نیازمند فرهنگ سازی از سوی اصحاب رسانه است، تاکید کرد: آخرین آمارفروش صندلی، 78500 مورد تا صبح امروز اعلام شده که به نوعی امید می رود با نزدیک شدن به ایام پایانی به اوج خود برسد. همچنین هماهنگی های لازم با مراکز نظامی و آموزشی به منظور آغاز سریع تر تعطیلات پایان سال انجام شده تا از دپوی مسافر در پایانه ها در روزهای پیک سفر کاسته شود.

شهرکی با اشاره به بحث تامین ناوگان در ایام نوروز، گفت: تمهیدات لازم  در اختصاص اتوبوس به مسافران راهیان نور و عموم مردم اندیشیده شده است زیرا با انجام یک میلیون و 450 هزار عزیمت از تهران در سال گذشته، پیش بینی می شود در سال 94 این تعداد بیش از ده درصد افزایش پیدا کند.

وی افزود: در ایام نوروز، سرویس های دربستی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و اکثر اتوبوس ها به جابجایی مسافر اقدام خواهند کرد. اقدام مهمی که از دو هفته گذشته در اداره کل حمل و نقل پایانه های استان تهران آغاز شده این است که تیم های تخصصی در قالب نظارت بر مراکز معاینه فنی و مجتمع های رفاهی بین راهی با جدیت بازرسی و انجام برخی اقدامات قانونی را در دستور کار خود دارند.

شهرکی با اعلام شماره تماس 021-8798003 خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز در صورت هر گونه تخلف می توانند با شماره تلفن ذکر شده با ما تماس بگیرند و اطمینان داشته باشند قطعا به درخواست آنها پاسخ داده خواهد شد.

سیستم کنترل صورت وضعیت و سیستم بر خط در موردی بود که شهرکی از آن به عنوان ابزار دقیق نظارتی در ایام نوروز 94 نام برد و گفت: طبق هماهنگی با شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی به هموطنان این اطمینان داده می شود که در طول سفر با مشکل سوخت مواجه نخواهند بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.