◄ قطار پنج ستاره اهواز–خرمشهر به مشهد راه اندازی شد / ارتقای خدمات ریلی در جنوب کشور
قطار پنج ستاره مسیر اهواز و خرمشهر به مشهد مقدس عصر پنجشنبه با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و استاندار خوزستان به بهره برداری رسید. این قطار با امکانات رفاهی پیشرفته، گامی مهم در ارتقای کیفیت خدمات ریلی و پاسخ به مطالبه دیرینه مردم جنوب کشور محسوب می شود.

قطار پنج ستاره فدک در مسیر اهواز و خرمشهر به مشهد مقدس عصر پنجشنبه ۳ مهرماه طی مراسمی رسمی با حضور جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید محمدرضا موالی زاده استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی در اهواز به بهره برداری رسید.
به گزارش تین نیوز، ذاکری در این مراسم با اشاره به اهمیت راهبردی استان خوزستان در شبکه ریلی کشور، اظهار کرد: «قطار فدک با بروزترین امکانات رفاهی، هر سه روز یک بار از مبدا خرمشهر و اهواز به مقصد مشهد حرکت می کند و در ایستگاه های اندیمشک، درود، اراک، قم، تهران، سمنان، شاهرود و نیشابور توقف خواهد داشت.»
وی افزود: «افزایش تعداد شهرهای دارای قطار پنج ستاره از سه به شش شهر در سال گذشته نشان دهنده عزم جدی راه آهن برای ارتقای سطح خدمات مسافری در سراسر کشور است.»
استاندار خوزستان نیز در این آیین با تأکید بر نقش کلیدی راه آهن در توسعه پایدار، گفت: «امروز آرزوی دیرینه مردم خوزستان برای بهره مندی از قطاری باکیفیت محقق شده است. این استان با موقعیت ممتاز در همسایگی عراق و برخورداری از بندر امام خمینی (ره)، شایسته بهترین خدمات حمل ونقل است.»
موالی زاده با اشاره به لزوم دوخطه شدن مسیر خرمشهر–تهران و استفاده از قطارهای سریع السیر، افزود: «در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن، آلمان و چین، قطارهایی با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت در حال تردد هستند. ما نیز باید در مسیر توسعه ریلی گام های بلندتری برداریم.»
وی همچنین از عملکرد راه آهن در ایام اربعین حسینی و بحران های اخیر تقدیر کرد و گفت: «راه آهن با افزایش رام های قطار و تخلیه انبارها، نقش مؤثری در پشتیبانی ایفا کرده است.»
در حاشیه این مراسم، استاندار خوزستان از اعزام ۴۰ خبرنگار استان به مشهد مقدس با قطار فدک خبر داد و گفت: «این برنامه در راستای ارج نهادن به تلاش های رسانه ای و فراهم سازی فرصت زیارت برای اصحاب رسانه اجرا خواهد شد.»
مدیرعامل راه آهن در پایان با اشاره به پروژه های در حال اجرا در محور جنوب، از خط دوم دورود–خرم آباد به اندیمشک به عنوان یکی از طرح های اولویت دار یاد کرد و ابراز امیدواری کرد با حذف گلوگاه های این مسیر، ظرفیت شبکه ریلی جنوب کشور افزایش یابد.