| کد خبر: 266087 |

بی‌ آرتی وارد اهواز می‌ شود

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده با هدف بهبود شرایط حمل ونقل عمومی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال حداقل چهار ایستگاه اتوبوس بی آرتی به بهره برداری برسد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده با هدف بهبود شرایط حمل ونقل عمومی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال حداقل چهار ایستگاه اتوبوس بی آرتی به بهره برداری برسد.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ خرید کامیون ارزان خارجی در مرز بازرگان؛ 3 نکته برای جلوگیری از زیان خریداران

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حجت اله سلیمانی اظهار کرد: حمل ونقل نقش مهمی در پویایی، زندگی و سلامت جامعه دارد، به نحوی که بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی در حوزه حمل ونقل است، علاوه بر آن سرزندگی و طراوت شهر به حوزه حمل ونقل بازمی گردد، در بودجه سالانه شهرداری بیش از ۶۰ درصد منابع و پروژه ها به این حوزه اختصاص پیدا می کند.

وی افزود: حمل ونقل عمومی، شخصی و حمل ونقل انسان محور سه مقوله اصلی حمل ونقل است و مواردی همچون تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مدیریت حمل بار و پایانه های شهری را شامل می شود که در چهار سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پایانه ها و مدیریت حمل ونقل بار در حوزه های مربوطه فعال است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به خدمات ارائه شده در این معاونت خاطرنشان کرد: پایانه ها به طور کلی به دو دسته برون شهری و درون شهری تقسیم می شود، در حوزه برون شهری اهواز دارای دو پایانه اصلی با نام شرق (ترمینال تپه) و پایانه شرق (سیاحت) است که عملیات بازسازی آن ها در حال انجام است، علاوه بر آن احداث ست بازی مادر و کودک برای زمان انتظار در این دو پایانه در دستور کار قرار دارد علاوه بر آن احداث سایبان تاکسی های پایانه شرق نیز به پایان رسیده است و برای پایانه غرب نیز احداث این سایبان در دستور کار قرار دارد.

سلیمانی با اشاره به وضعیت پایانه های درون شهری و اقدامات لازم برای بهسازی آن ها تصریح کرد: بازسازی پایانه درون شهری آزادگان از سال گذشته آغاز شده است و سال جاری به پایان رسید. ایستگاه های این پایانه مکانیزه شد و کیفیت سالن های انتظار، روشنایی و سرویس بهداشتی نیز به شرایط مطلوبی رسید.

وی اضافه کرد: نوسازی سایر پایانه ها نیز در برنامه کاری قرار دارد، علاوه بر آن یک پایانه دیگر به نام «شهید مدافع حرم سجاد باوی» در حال احداث است که امیدواریم تا پیش از پایان سال به بهره برداری برسد.

تاکنون دو قرارداد به ارزش ۸۵ میلیارد تومان برای راه اندازی خط بی آرتی منعقد شده است و با هدف نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خرید اتوبوس های بی آرتی در دستور کار قرار دارد، اگر منابع مالی مطابق برنامه ریزی تأمین شود تا عید نوروز سه تا چهار ایستگاه بی آرتی به بهره برداری خواهد رسید

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز تصریح کرد: طی یک دهه اخیر بخش زیادی از زیرساخت های فنی و نیروی انسانی متخصص حوزه حمل ونقل از بین رفت و طی یک سال اخیر در راستای بازسازی آن ها اقدام شد، یکی از تبعات نبود زیرساخت و نیروی انسانی طی چهار سال گذشته این بود که حتی یک چراغ فرمان جدید در اهواز اجرایی نشد، در حالی که بیش از ۴۰ نقطه در شهر به چراغ فرمان نیاز دارد، اما در حال حاضر هشت نقطه برای ایجاد چراغ فرمان مشخص و جانمایی شده که به ترتیب در حال انجام است.

سلیمانی با اشاره به اینکه طی هشت سال گذشته هیچ اتوبوس یارانه ای خریداری نشد بود، تاکید کرد: پا پیگیری های انجام شده تعداد زیادی اتوبوس با یارانه ۷۵ درصدی خریداری شد که به مرور وارد شهر می شود و دو هفته آینده ۲۰ دستگاه دیگر نیز وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: در گذشته خط اتوبوس پردیس یک و دو به طور جداگانه با ۱۵ دستگاه اتوبوس فعالیت داشت، اما طی ۱۰ سال اخیر ناوگان اتوبوسرانی اهواز کاهش چشمگیری داشت که منجر به تجمیع خطوط شد. تفکیک خط اتوبوس پردیس یک و دو انجام شد، علاوه بر آن تفکیک سایر خطوط تجمیعی و احیای خطوط غیرفعال نیز در دستور کار قرار داد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: اجرای یک خط بی آرتی در حال انجام است که از تقاطع شهید کجباف (میدان چهار شیر) آغاز شده است و با عبور از مرکز شهر، سلمان فارسی، میدان ساعت بلوار گلستان و فرهنگ شهر در میدان دانشگاه پایان پیدا می کند.

سلیمانی گفت: تاکنون دو قرارداد به ارزش ۸۵ میلیارد تومان برای آن منعقد شده است و با هدف نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خرید اتوبوس های بی آرتی در دستور کار قرار دارد، اگر منابع مالی مطابق برنامه ریزی تأمین شود تا عید نوروز سه تا چهار ایستگاه بی آرتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تلاش برای ایجاد زیرساخت های لازم با هدف اجرای محدوده طرح ترافیک در کیانپارس و مرکز شهر تاکید کرد: اجرای این طرح هرچند در ابتدای کار نارضایتی هایی ایجاد می کند، اما با اجرای آن شهروندان می توانند در ساعات غیرشلوغ یا با استفاده از حمل ونقل عمومی به مرکز شهر تردد داشته باشند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به استفاده از اتوبوس های تازه خریداری شده در مناطق محروم و فعال کردن خطوطی که غیرفعال شده است، اظهار کرد: لازم است نگاه ویژه ای به مناطق محروم داشته باشیم، شهرداری اهواز ۵۰ دستگاه ون خریداری کرده است که با ابلاغ دستورالعمل بهره برداری از آن ها به مناطق حاشیه ای ارسال خواهند شد.

سلیمانی با اشاره به انعقاد قرارداد ۱۶ میلیارد تومانی برای تابلوهای شهری و آغاز نصب آن ها خاطرنشان کرد: با هدف اصلاح هندسی معابر بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه فعال وجود دارد، اصلاح هندسی دو ورودی اهواز از سمت دغاغله و ورودی قدیم از سمت خرمشهر انجام شده است، علاوه بر آن ۱۰ قرارداد توسط معاونت حمل ونقل و ۲۰ قرارداد اصلاح هندسی دیگر توسط مناطق منعقد شده است و تا پایان عملیات اجرایی این ۳۰ نقطه، انجام می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 0

    فکری به حال آب وهوای اهوازکنید
    جاده هاومعظل فاضلاب رواصلاح کنید
    زیبایی شهر،.....

  • کریم 5 0

    لطفاً یه نگاهی هم به شهرستان کارون کنید که دانش آموزان در سرما و گرما وقت زیادی رو منتظر مینی بوس شوند و اتوبوس نداریم و با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی خانواده ضعیف هستش هزینه هر روز کرایه تاکسی را ندارند .

  • یوسفی 7 1

    شعار دولت خدمتگزار تکمیل پروژه های ناقص قبلی بوده است نه افتتاح طرحهای جدید. لطفاً ابتدا پروژه روگذر میدان شهیدبندر(۴شیر) و مترو را تکمیل نمایید که مردم اهواز را به ستوه آورده است سپس سراغ طرحهای جدید که احتمالا به سرنوشت طرحهای فعلی می‌انجامد بروید.

  • ناشناس 8 0

    سلام ۰زیتون کارمندی اهواز یک عدد خط اتوبوس دارد وهر ۱/۳۰بیشتر اوقات هر دو ساعت یک اتوبوس دارد واعتراض میکنم راننده میگوید اون یک اتوبوس دیگری هست که خرابه حدود ۵سالی هست که رانندهااین جوابی که به ما میدهند

  • بی نام 8 0

    لطفا نگاهی به شهرستان کارون بکنید که اتوبوس نداره الان چند سالی میگذره که اوضاعش همینه کسی هم جوابگو نیست اخه با این وضع اقتصادی کسی میتونه سواره تاکسی بشه لطفا رسیدگی کنید

  • منتقد 1 0

    خطوط پردیس یک و دو جدا شد خوبه ولی ایکاش بفکر شهروندان پردیس یک که به قصد خرید به بازارچه ۲۴ می‌روند هم بودید چون خط پردیس یک تا ایستگاه مسجد جنب بهداشت می‌رود و کلی از راه رو باید مسافر بنده خدای رو که قصد خرید دارد باید میاده برود باید فوری برای این معضل اجتماعی شود خواهشن

  • ناشناس 0 0

    بی ار تیبیاد خوبه ولی باید ناوگان حمل ونقل شهری درست بشه اتوبوس مسیر نادری والهیه معین زاده کافی نیست

  • وحید 7 0

    شما مترویی که بالای ۱۰ساله هنوز درستش نکردید رو راه بندازید بی ار تی پیشکش😕

  • ناشناس 7 0

    ,آره مثل مترویی که درست کرید

  • وهاب 0 0

    اهواز بی ار تی نمیخواد..

  • فاطمه 0 0

    جادهای کنده شده رو چرا دوسه سال بعد کندن درست نمیکنید سمت کورش بازارشب جادها کندن داغون مونده کلی ازیت شدیم

  • فاطمه 1 0

    حالا مترو قیدشو بزنیم بیشتر ۱۰ساله افتتاح نشده
    چرا به اهواز نمیرسید کارون فاضلاب برده جادها داغون هرجاکنده بشه سه سال بعد شاید تعمیر بشه

  • ناشناس 0 0

    مثل پردیس 2 مسافران یک ساعت تو این سوز سرما سر ایستگاه. می ایستادند فقط به پیام نور دانشجو میرسند رسیدگی کنید آقای شهردار من پسرم بهارستان پول کرایه تاکسی ندارم خط واحد رد میشه بچه ها را سوار نمیکنه چرا چرا آخه خدا راضی میشه پسرم نزدیک دو بیاد پیاده خدا خوش میاد مظلوم هستیم رسیدگی شود

  • ناشناس 0 0

    پردیس دو خیلیا میگن جدا شده اما چشم ابرنخورده هنوز همان آش هما ن کاسه پردیس یک حق نداره مسافران پردیس دو را ببر چرا اون خالی می‌ره مقصد پردیس دو از راه می‌ره نباید هرچی مسافران خودش خواهش میکنم نمیشه دو یک باهم من دیشب وسط اتوبوس نفس ام برید به خدا راننده خط پردیس یک التماس میکنم از مسافران پردیس دو سوار شدید پردیس دو نمیاد راننده لاغر قیافه سبزه موهای سفید ما این همه اعتراض کردیم دو جدا از یک هر جدا لطفا لطفا خواهش پردیس دو ویک جدا جدا هرکس مسافران خودش باشه بخاطر بهداشت جمیعت زیاد این قادر به راه رفتن نبود دیشب نزدیک بود تصادف کنه بخدا چپ شد جواب این همه مردم کی میده

  • ناشناس 0 0

    پردیس دو با این بزرگه جمعیت زیادی در خود جای داده اصلا جاده های اون چندانی ندارند رسیدگی شود حداقل اشغال ها برداشته شود پر مگس پشه گربه سگ همش خاک ولله نمیشه چند قدم پیاده رفت از شدت خاک مثل گلستان کیانپارس فرق ما با اونا چیه پردیس من عرب داره هم فارس جاده ها را شستشو دهید فقط بلدید درخت جدولهارا رنگ کنید

  • ناشناس 0 0

    جاده بقای درست کنید این جاده بستید چرا مسیر ما دوبرابر شده نه تورا خدا شما بنزین لیتری هزار میدید فکر مردم باشید مردم دارن جزر درد میبرن من الان دوبار جاده میرم الله اکبر خدای هست این همه ظلم خدا شمارا به راه راست هدایت کنه خسته شدیم نظر انتقاد بی نتیجه

  • ناشناس 0 0

    مشکلات زیاده اما باید نگاه کنید ببینید بازارچه پردیس می فروشند بقایای جنسشون میرزن زیر پاشون همش لجن جاده کیان چون عرب هستن چهار سال خرابه پر اشغال چرا مگه شما ها عرب نیستید ولله فارسا غیرت دارن دلشون میسوزه