| کد خبر: 265755 |

ثبت حدود ۷۰۰ هزار تخلف رانندگی در جاده های خوزستان

در هشت ماهه امسال دوربین ها حدود ۷۰۰ هزار تخلف ثبت کردند که ۱۸۰ هزار مورد از این تعداد مربوط به ثبت سرعت متوسط بوده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: تلاش می شود تا پایان امسال ۱۵ نقطه پرحادثه رفع شوند تا شاهد ایمنی جاده ها باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد جولانژاد در نشست خبری با تبریک هفته حمل و نقل اظهار کرد: فعالیت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت مستمر و در طول سال انجام می شود. این خدمات از ابتدای سال با طرح نوروزی و ایمن سازی محورهای منتهی به یادمان های راهیان نور آغاز می شود و سپس با سفرهای تابستانی و زائران اربعین حسینی (ع) ادامه پیدا می کند و با طرح های راهداری زمستانه به پایان می رسد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اقدامات این اداره کل در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به گونه ای که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ساخت راه های روستایی ۸ درصد، اقدامات حوزه نگهداری راه ها ۶۰ درصد، خط کشی ها ۶۹ درصد، اجرای حفاظ های میانی و کناری راه ۲۸۷ درصد، حوزه روشنایی طولی ۷۰ درصد، نصب علائم و تجهیزات ترافیکی ۱۰ درصد و حوزه احداث و تعمیرات پل ها و آبروها ۵۵ درصد افزایش یافته است.

کل راه های شریانی تحت پوشش دوربین های نظارتی قرار می گیرند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رفع نقاط پر حادثه بیان کرد: ۱۹ نقطه پرحادثه احصاء، مصوب و برنامه ریزی شده است که ۹ نقطه از این تعداد تا پایان امسال رفع شوند اما با تلاش های انجام شده تاکنون ۱۰ نقطه یعنی بیش از برنامه تعیین شده رفع شده اند و تلاش می شود تا پایان امسال در مجموع ۱۵ نقطه پرحادثه رفع شوند تا شاهد ایمنی جاده ها باشیم.

جولانژاد گفت: تا سال ۱۴۰۱، ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف در خوزستان داشتیم و امسال قرارداد ۶۰ دوربین ثبت تخلف منعقد شده که ۳۶ دوربین از این تعداد به بهره برداری رسیده است. بنابراین در حال حاضر ۱۳۹ دوربین فعال هستند و ۲۴ دوربین دیگر تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

وی عنوان کرد: بنابراین تا پایان امسال کل راه های شریانی خوزستان که ۸۰ درصد ترافیک عبوری استان از این محورها انجام می شود، تحت پوشش دوربین های ثبت تخلف و کنترل سرعت قرار می گیرند.

ثبت حدود ۷۰۰ هزار تخلف رانندگی در جاده های خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: مکانیزم عملکرد این دوربین ها به گونه ای است که ثبت سرعت لحظه ای و هم ثبت سرعت متوسط را انجام می دهند. بنابراین اگر تخلفی در مسیر هر دوربین رخ دهد، بلافاصله در دوربین بعدی تخلف ثبت می شود. در هشت ماهه امسال این دوربین ها حدود ۷۰۰ هزار تخلف ثبت کردند که ۱۸۰ هزار مورد از این تعداد مربوط به ثبت سرعت متوسط بوده است.

جولانژاد گفت: ساخت سه پاسگاه پلیس راه اهواز - سوسنگرد، هندیجان – دیلم و امیدیه - دیلم در دستور کار است که قطعا احداث این پاسگاه ها منجر به افزایش ایمنی و کنترل تردد می شود. پیگیر احداث پاسگاه پلیس راه بندر امام (ره) توسط منطقه ویژه نیز هستیم.

خوزستان رتبه چهارم مجتمع های خدمات رفاهی کشور را دارد

وی عنوان کرد: خوزستان ۵۶ مجتمع خدمات رفاهی دارد و از نظر تعداد مجتمع های خدمات رفاهی رتبه چهارم را دارد. برنامه ریزی شده است تا پایان امسال ۶ مجتمع خدمات رفاهی به بهره برداری برسد اما اگر مشکلاتی مانند مسائل زمین رفع شوند امیدواریم ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی تا پایان سال به بهره برداری برسد.

جولانژاد افزود: مجموع اعتبار هزینه شده برای فعالیت های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و ۳ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان هم پروژه در دست اجرا داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: سال گذشته ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی احداث شد و از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۱ کیلومتر راه روستایی احداث شده است. در برنامه داریم تا پایان سال ۲۰۰ کیلومتر با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان راه روستایی احداث شود. همچنین ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت داریم که اگر اعتباراتی که درخواست دادیم تخصیص داده شود، در سال آینده این راه های روستایی آسفالت می شوند.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان گفت: بر اساس قانون برنامه ششم، دولت موظف است برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار راه روستایی آسفالته احداث کند. میزان برخورداری از آسفالت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان ۸۸.۸ درصد است که کمی از میانگین کشوری بالاتر است.

۱۲۶۰ کیلومتر راه روستایی در خوزستان فاقد آسفالت است

جولانژاد ادامه داد: طول کل راه های روستایی فاقد آسفالت بالای ۲۰ خانوار یک هزار و ۲۶۰ کیلومتر است که در حال برنامه ریزی برای آسفالت این راه ها هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص اصلاح هندسی برخی راه ها، گفت: ماهیت عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، نگهداری راه یعنی حفظ وضع موجود است و تنها اگر نقاط پرحادثه مصوبی داشته باشیم می توانیم در قالب نقاط پرحادثه آن محورها را اصلاح کنیم. بنابراین اگر اساس بحث های توسعه یا اصلاح هندسی تنها در قالب نقطه پرحادثه باشد، در حوزه راهداری قرار می گیرد و اگر خارج از این چارچوب باشد باید از طریق شرکت ساخت و توسعه راه ها یا اداره کل راه کل و شهرسازی اصلاح شود.

عملکرد شرکت ها در ایمن سازی محور اهواز خرمشهر چطور بود؟

وی افزود: در کمیسیون ایمنی راه ها مصوب شد که شرکت ها در طرح ایمن سازی محورهای پرحادثه در قالب مسئولیت های اجتماعی مشارکت داشته باشند که به صورت آزمایشی برآورد محور اهواز – خرمشهر انجام شد و تقریبا در این محور ۲۰ شرکت وجود دارند که به محور اصلی راه دسترسی دارند.

جولانژاد عنوان کرد: بنابراین شرکت هایی که در این محور وجود دارند را مکلف کردیم نسبت به ایمن سازی راه دسترسی اقدام کنند اما متاسفانه تنها پنج تا شش شرکت نسبت به ایمن سازی اقدام کردند.

روشنایی راه ها از الزامات ایمنی نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: معمولا در سطح راه های کشور، راه های دسترسی یکی از نقاط پر تصادف محسوب می شود و در سطح جهان حدود ۴۰ درصد تصادفات در محل تقاطع ها رخ می دهد که ۷۰ درصد از آن در مواقع گردش به چپ خودروها برای ورود به راه دسترسی رخ می دهد. هر چقدر هم دسترسی اختصاصی و دسترسی به راه اصلی ایمن باشد، میزان تصادفات ۴ درصد افزایش می یابد.

وی در خصوص وضعیت روشنایی راه های استان، گفت: بر اساس قوانین، روشنایی الزام ایمنی نیست و برای ارتقای ایمنی است. با توجه به محدودیت های مالی، خط کشی راه ها، نصب علائم و تجهیزات ترافیکی در اولویت هستند و تقریبا روشنایی جزو اولویت های آخر است اما با این وجود سال گذشته در ۲۷ کیلومتر روشنایی ایجاد شد و از ابتدای امسال تاکنون از ۴۰ کیلومتر روشنایی بهره برداری شده است و ۳۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

رتبه نخست خوزستان در ساخت راه های روستایی و حمل و نقل کالا

جولانژاد با اشاره به رتبه نخست خوزستان در ساخت راه های روستایی و همچنین حمل و نقل کالا بیان کرد: بندر امام (ره) بزرگترین بندر فله بر کشور است که حدود ۶۵ درصد کالاهای اساسی از مبداء این بندر به سایر نقاط کشور حمل می شود.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از مبادی خوزستان به اقصی نقاط کشور حمل شده که حدود ۹ میلیون تن از این میزان از مبداء بندر امام (ره) بوده است. امسال مقداری واردات کالاهای اساسی کمتر از سال گذشته بود که در یکی دو ماه گذشته واردات کالاهای اساسی رونق گرفته و حمل کالاها بدون مشکل در حال انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.