| کد خبر: 264884 |

بیش از ۷.۷ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام به کشور وارد شد

مدیر غله و خدمات بازرگانی بندر امام گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیون و ۷۴۸ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی به کشور وارد شده است.

تین نیوز

احمدرضا ابوالحسنی در گفت وگویی رسانه ای با اشاره به واردات بیش از ۷.۷ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام به کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۶ فروند کشتی حامل کالای اساسی به میزان یک میلیون و ۵۰ هزار تن به ویژه از کشور روسیه وارد بندر امام شده است.

وی اضافه کرد: صف طولانی کامیون ها در مجتمع بندری تجاری امام حکایت از تسریع روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی به ویژه گندم دارد و روزانه در هر نوبت کاری ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه کامیون بار خود را تخلیه می کنند.

مدیر غله و خدمات بازرگانی بندر امام ادامه داد: بر اساس آمار از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیون و ۷۴۸ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام وارد کشور شده است که از این میزان یک میلیون تن گندم بوده است.

ابوالحسنی در ادامه میزان ذخیره گندم در انبارهای بندر امام را حدود ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: حدود ۳۰۰ هزار تن از این میزان آماده بارگیری و حمل به نقاط مختلف کشور است.

مدیر غله و خدمات بازرگانی بندر امام بیان کرد: علاوه بر گندم نیز چندین کالای اساسی دیگر ازجمله شکر، ذرت دامی، سویای دامی، دانه روغنی و برنج در این بندر در حال تخلیه و بارگیری است.

به گزارش مهر، بسیاری از کشتی های مستقر در بندر امام، ۷۰ هزار تنی هستند که محموله آن ها ذرت، کنجاله سویا و دانه روغنی سویا برای ارسال به کارخانه های روغن کشی است.

بندر امام واردکننده بیش از ۷۰ درصد از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.