| کد خبر: 262336 |

چرا اتوبوس‌ های جدید شهر اهواز، نرسیده خراب می‌ شوند؟

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با اشاره به خرید اتوبوس از دو شرکت سازنده و مشکلات فنی اتوبوس های یکی از شرکت ها گفت: هر چند همه شهرها با مشکل خرابی این اتوبوس ها مواجه هستند اما مشکلات این اتوبوس ها در اهواز با این شرایط زیرساخت و آب و هوا، دو چندان است.

تین نیوز

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با اشاره به خرید اتوبوس از دو شرکت سازنده و مشکلات فنی اتوبوس های یکی از شرکت ها گفت: هر چند همه شهرها با مشکل خرابی این اتوبوس ها مواجه هستند اما مشکلات این اتوبوس ها در اهواز با این شرایط زیرساخت و آب و هوا، دو چندان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا بزاززاده با اشاره به خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس برای استفاده در ناوگان شهری اهواز اظهار کرد: ۴۶ دستگاه از ۱۲۹ اتوبوس خریداری شده، به شهرداری اهواز تحویل داده شده است که از این تعداد، ۲۶ دستگاه اتوبوس آتروس تولیدی شرکت ایران خودرو دیزل و ۲۰ دستگاه اتوبوس تولیدی شرکت عقاب افشان بوده است.

وی با بیان اینکه اینکه ۵۰ درصد اتوبوس های خریداری شده از شرکت ایران خودرو دیزیل و ۵۰ درصد از شرکت عقاب افشان هستند، افزود: خرید این اتوبوس ها از محل قراردادهای وزارت کشور با خودروسازان بوده و دولت به ازای ۷۵ درصد قیمت هر اتوبوس ایران خودرو دیزل و ۸۰ درصد قیمت هر اتوبوس عقاب افشان یارانه داده است و تمام کشور در حال استفاده از این اتوبوس ها هستند.

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: این در حالی است که کیفیت اتوبوس های تولیدی ایران خودرو دیزل نسبت به عقاب افشان به شدت پایین است و متاسفانه از نظر اتوبوس های آتروس دچار معضل شده ایم.

بزاززاده بیان کرد: نمایندگی اتوبوس های آتروس به شدت ضعیف است و نمی تواند حجم گسترده خرابی های این اتوبوس ها را پاسخگو باشد. علاوه بر این، اتوبوس ها به شدت ضعیف هستند و از نظر فنی جوابگو نیستند.

وی عنوان کرد: در کمیته فنی اتحادیه اتوبوسرانی های کشور این مساله را بررسی و ابلاغ کردیم. با شرکت ایران خودرو دیزل هم نامه نگاری کردیم و پیگیری مشکلات را از طریق نمایندگی خدمات پس از فروش این شرکت نیز انجام داده ایم.

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: چند روز پیش شرایط به حدی حاد بود که شهردار نیز با مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل نامه نگاری انجام داد و خرابی های این اتوبوس ها را اطلاع داد.

وی افزود: خرابی این اتوبوس ها به گونه ای است که در ایام اربعین چهار دستگاه اتوبوس تحویل دادند که یکی از اتوبوس ها در اراک متوقف شد. قطعه ای به نام پی ال دی که به عبارتی مغز متفکر اتوبوس است، سوخت و حتی نمایندگی این شرکت در اراک هم نتوانست این قطعه را تامین کند بنابراین یکی از قطعات سالم روی اتوبوس های فعال در اهواز را باز کردیم و به اراک بردیم و روی اتوبوس خراب متوقف در اراک نصب کردیم تا بتوانیم اتوبوس را به اهواز بیاوریم.

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: این در حالی است که در قرارداد وزارت کشور با شرکت های سازنده، پس دادن اتوبوس های خراب دیده نشده است و تنها امکان تعمیر اتوبوس ها وجود دارد.

بزاززاده با بیان اینکه موتور یکی از اتوبوس های تحویل گرفته شده کاملا عوض شده است، گفت: اتوبوس های ایران خودرو دیزل از جهات مختلف از جمله سیستم موتوری، گیربکس، کولر، فرمان، بدنه و حتی طراحی داخلی دچار مشکل هستند در حالی که بسیاری از این مشکلات در اتوبوس های شرکت عقاب افشان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: جالب تر این است که شرکت عقاب افشان در اهواز نمایندگی مجاز ندارد اما زمانی که اتوبوس ها دچار مشکل می شوند و موضوع را پیگیری می کنیم در سه چهار روز اکیپ تعمیر اتوبوس ها به اهواز اعزام می شود اما ایران خودرو دیزل که در اهواز نمایندگی دارد چنین خدماتی به ما ارائه نمی دهد.

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: در برخی مقاطع ۱۰ تا ۱۲ اتوبوس ساخت شرکت ایران خودرو دیزل متوقف بوده اند و در حال حاضر نیز شش دستگاه اتوبوس این شرکت در اهواز متوقف هستند. در مجموع این اتوبوس ها به گونه ای نیستند که روی آن ها حساب باز کنیم.

وی عنوان کرد: هر چند همه شهرها با مشکل خرابی این اتوبوس ها مواجه هستند اما مشکلات این اتوبوس ها در اهواز با این شرایط زیرساخت و آب و هوا، دو چندان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.