| کد خبر: 261360 |

افزایش ظرفیت‌ های صادراتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌ خمینی

سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در بهره برداری از پایانه مواد معدنی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) محقق می شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی (ره) از تبادل تفاهم نامه با یکی از شرکت های معتبر و فعال در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی و معدنی خبر داد و گفت: با اجرای این تفاهم نامه، سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در بهره برداری از پایانه مواد معدنی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) محقق خواهد شد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوطالب گرایلو افزود: با توجه به قابلیت های مهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در پسکرانه خود با وجود معادن، شرکت های تولیدی و ۲۱ شرکت پتروشیمی فعال در مجاورت آن، شرایط مطلوب به منظور احداث یک پایانه بزرگ مواد معدنی فراهم می باشد.

گرایلو در ادامه افزود: به دنبال انعقاد این تفاهم نامه بخش خصوصی با سرمایه گذاری اولیه به میزان ۸ هزار میلیارد ریال و در سه فاز، نسبت به احداث و بهره برداری از پایانه مواد معدنی به ظرفیت ۱۰ میلیون تن اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه که بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی منعقد شده است محوطه و باراندازهای استاندارد نگهداری کالاهای معدنی و ساختمانی احداث می شود و همچنین تأمین تحهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری مواد معدنی تأمین و احیاء ۲۰ هکتار از اراضی محدوده پایانه مواد معدنی در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: به دنبال احداث و تکمیل این پایانه و  بهره برداری از آن، چشم انداز روشنی برای نقش آفرینی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در راستای توسعه صادرات غیرنفتی کشور به واسطه افزایش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و فراهم می شود.

گرایلو اظهار امیدواری کرد: به دنبال احداث این پایانه و بهره برداری از آن، چشم انداز روشنی برای نقش آفرینی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در راستای توسعه صادرات غیرنفتی کشور به واسطه افزایش صادرات مواد معدنی و مصالح ساحتمانی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور فراهم می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.