| کد خبر: 231149 |

۶۸۰ میلیارد ریال به احداث جاده آبادان - اروندکنار اختصاص یافت

رییس اداره راه و شهرسازی آبادان با اعلام اختصاص ۶۸۰ میلیارد ریال برای احداث قطعه چهارم محور آبادان - اروندکنار به طول ۲۰ کیلومتر گفت: این طرح در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

تین نیوز

 رییس اداره راه و شهرسازی آبادان با اعلام اختصاص ۶۸۰ میلیارد ریال برای احداث قطعه چهارم محور آبادان - اروندکنار به طول ۲۰ کیلومتر گفت: این طرح در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کاظم اصلانی اظهار داشت: این قطعه از کیلومتر ۱۸ آغاز و تا کیلومتر ۳۸ اروندکنار ادامه دارد و حدود یک سال عملیات اجرایی آن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: عملیات احداث قطعه اول باند دوم محور آبادان به اروندکنار به طول پنج‌ونیم کیلومتر از سال ۹۱ با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال آغاز شد که با تعدیل۲۵ درصدی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال پس از ۲ سال زیر بار ترافیک قرار گرفت.

اصلانی بیان کرد: عملیات اجرایی قطعه دوم به طول پنج‌ونیم کیلومتر از سال ۹۴ آغاز و در سال ۹۹ لایه اول آسفالت آن اجرا گردید ولی به دلیل پرداخت نشدن مطالبات با درخواست خاتمه پیمان پیمانکار موافقت و پروژه تحویل اداره کل راه و شهرسازی شد.

وی گفت: پروژه آسفالت لایه دوم قطعه دوم جاده آبادان - اروندکنار با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال وارد مناقصه و انتخاب پیمانکار شده است که بزودی اجرای عملیات آن آغاز خواهد شد.

 رییس اداره راه و شهرسازی آبادان گفت: قطعه سوم نیز به طول هفت‌ونیم کیلومتر با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۹ درصدی  تا ابتدای دهستان منیوحی ( کیلومتر ۲۰ اروندکنار) در حال اجرا است.

اصلانی اظهار داشت: برای تعریض این محور ناچار به تخریب ۲ مسجد  واقع در مسیر با موافقت نهادهای مسوول شدیم با توجه به لزوم احداث مساجد جایگزین چهار میلیارد ریال  اعتبار به همین منظور اختصاص یافت و اکنون ساخت این ۲ مسجد به پایان رسیده است.

جاده آبادان - اروندکنار به طول ۴۵ کیلومتر به دلیل یک بانده بودن بخش هایی از آن شاهد حوادث مرگبار رانندگی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.