| کد خبر: 185387 |

انتقال قایق‌های آلمانی به مناطق سیل‌زده خوزستان

مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان از انتقال 10 فروند قایق اهدایی آلمان به مناطق سیل‌زده خوزستان خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان از انتقال 10 فروند قایق اهدایی آلمان به مناطق سیل‌زده خوزستان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، علی خدادادی افزود: این قایق‌ها برای کمک‌رسانی و انتقال ساکنان در محاصره سیلاب مناطق حاشیه‌ای کارون و کرخه به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تنها وسیله امدادرسانی به مناطق محاصره در سیلاب از طریق قایق امکان پذیر است افزود: هم اکنون شرایط  بسیار سختی پیش‌روی عملیات کمک‌رسانی به روستاهای سیل‌زده خوزستان وجود دارد.  

مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان از گسیل بیش از 50 فروند قایق امدادی دیگر از نیروی دریایی سپاه به مناطق سیل‌زده خبر داد.

خدادادی در ادامه افزود: بخش مهمی از تجهیزات مکانیکی و ترابری نیروی دریایی سپاه به مناطق سیل‌زده خوزستان گسیل شده است.

امیر دریادار حبیب‌اله سیاری هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و نماینده تام‌الاختیار ارتش در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده خوزستان گفت: بخش عظیمی از امکانات لجستیکی ارتش اعم از نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان بسیج شده است.

وی با بیان این‌که طغیان رودخانه‌های کرخه و کارون هم‌چنان بیش از400 هزار نفر ازساکنان حاشیه این دو رودخانه را تهدید می‌کند، افزود: نیروهای مردمی و گروه‌های جهاد و نظامی به‌صورت شبانه‌روزی در حال کمک‌رسانی هستند.

با اعلام وضعیت اضطراری از سوی استاندار خوزستان از 10 روز پیش، استان خوزستان در معرض مهیب‌ترین و ویرانگرترین سیلاب قرن قرار گرفته است.

این در حالی است که هم‌چنان سیلاب وحشتناک 12 شهرستان خوزستان را درگیر خود کرده است و ساکنان بسیاری از شهرها و روستاها در پی اخطارهای مکرر از سوی مدیریت بحران استانداری خوزستان، خانه و کاشانه خود را به مقصد مناطق امن تر ترک کرده‌اند.

در همین حال گروه‌های جهادی و مردمی اعزامی از سراسر کشور با حداقل امکانات به صورت اعجاب‌انگیز و مثال‌زدنی در حال سیل بند، کندن کانال، حفر خندق و لایروبی معابر برای عبور سیلاب کارون و کرخه و جلوگیری از ورود سیلاب به شهرهای مهم خوزستان هستند.

تاکنون رئیس جمهور و معاون اول وی، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی، ارتباطات، فرماندهان ارشد سپاه و ارتش، نیروی قدس سپاه و ده‌ها مقام ارشد کشوری برای چاره‌جویی و تمهیدات لازم برای عبور از بحران سیلاب خوزستان به این استان سفر کرده‌اند.   

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.