| کد خبر: 17508 |

مدیرعامل راه‌آهن در پاسخ به تین نیوز عنوان کرد:

◄ فرسودگی بیش از ۸۰درصد خط آهن جنوب / فاینانس ۲.۲ میلیارد دلاری چین برای راه‌آهن سریع السیر تهران - اصفهان

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن علت برخی سوانح در راه آهن جنوب را فرسوده بودن و سن بالای خطوط ریلی این مسیر عنوان کرد و افزود: تقریبا بیش از 80 درصد خطوط این مسیر به شدت فرسوده است.

محسن پورسیدآقایی در گفتگو با تین نیوز با اشاره به بسته شدن راه آهن جنوب در روز گذشته، به دلیل خروج دو واگن باری از خط در تونل، اظهار کرد: خطوط ریلی جنوب کشور، 70 ساله اند در حالی که در حالت استاندارد، از یک خط ریل، حداکثر 30 سال باید استفاده شود.

مدیرعامل راه آهن افزود: در مسیر راه آهنی که 70 سال پیش از شمال (بندر ترکمن سابق) تا جنوب راه اندازی شده، تقریبا بیش از 80 درصد مسیر به شدت فرسوده است و باید تعمیر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بالا بودن ایمنی راه آهن در مقایسه با سایر مدهای حمل و نقل در تمام جهان گفت: البته این به این معنی نیست که هیچ سانحه ای نداشته باشیم و در تمام دنیا برخی سوانح ریلی گزارش می شود.

پورسیدآقایی افزود: مردم و رسانه ها در دوران مدیریت جدید، انتظارشان ار راه آهن بالا رفته و حساسیت بیشتری نسبت به اتفاقات وجود دارد، البته این خوشحال کننده است اما این گونه نیست که برخی مدعی شده اند که در دولت های گذشته سانحه ریلی نداشتیم؛ ما در سال های گذشته سوانح بسیار بدتری را در راه آهن شاهد بودیم.

راه‌اندازی سریع‌السیر تهران ـ اصفهان طی پنج سال
وی درباره آخرین وضعیت راه اندازی قطار سریع السیر تهران ـ اصفهان نیز به تین نیوز گفت: وزارت راه در حال مذاکره با شرکت های چینی بر اساس قراردادی است که قبلا داشته و مذاکرات مالی و فنی در حال پیگیری است.

به گفته پورسیدآقایی، مجورهای قانونی و مجوزهای فاینانس این مسیر گرفته شده و در بانک مرکزی، در انتظار گشایش اعتبار مربوط به این قرارداد است.

وی مبلغ فاینانس این پروژه را 2.2 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: حتی دستور پیش پرداخت توسط دولت نیز داده شده و منتظر نهایی شدن مشخصات فنی و بازرگانی با طرف های چینی هستیم.

معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: دورنمای ما این است که این پروژه حداکثر ظرف پنج سال عمیاتی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    جناب آقای دکتر! جنابعالی فرموده اید: مردم و رسانه ها در دوران مدیریت جدید، انتظارشان ار راه آهن بالا رفته و حساسیت بیشتری نسبت به اتفاقات وجود دارد، البته این خوشحال کننده است اما این گونه نیست که برخی مدعی شده اند که در دولت های گذشته سانحه ریلی نداشتیم؛ ما در سال های گذشته سوانح بسیار بدتری را در راه آهن شاهد بودیم. البته درسیستم مدیریت نوین میبایست ابتدا بنحوشایسته به انتظارات درون سازمانی پاسخ دادتا بتوان بااغنا و اقنا شدن مجموعه رضایت نسبی درخدمت رسانی به مشتریان ارائه تا از گزند این گونه حوادثومصائب مصون ماند!!! جا دارد بعنوان یکی از همکاران قدیمی عرض کنم که ادله شما درخصوص وجودسوانح در ادوار گذشته نمی تواند توجیه خوبی برای تنویرافکارعمومی باشد فلذا بنظرمیرسد درمجموعه خویش از مشاوران توانمند بی بهره هستید که اینگونه مسیرها برای زیرسوال بردن شما ترسیم مینمایند! عزت مستدام

  • مشاور 0 0

    با سلام به نظر می رسد مدیریت جناب دکتر و تیم اجرایی به دلیل فرسودگی و بالا بودن سن و از کارافتادگی دیگر کارایی ندارد، اگر مشاهده نمایید ایشان در هر زمان که اتفاقی رخ می دهد صحبت از فرسوده بودن نیروی انسانی و یا زیر ساخت می کنند. جالب آنکه برای حل این مشکل نیازمند ۴ ۵ سال فرصت میباشند. یعنی با احتساب حوادثاین مدت شما خودتون محاسبه کنید که در آینده چند حادثه دیگر رخ خواهد داد.(سالی که نیکوست از بهارش پیداست) آقای دکتر یرای مدیریت میدان عملیاتی بایستی از نیروهای عملیاتی استفاده نمایید نه آکادمیک. متاسفانه فضای اطراف شما بسیار بسته میباشد. شخصا شما را فردی علاقه مند می بینم اما وابسته به اطرافیان و از اشنا شدن با نیرو های داخل سازمانی بسیار واهمه دارید. و تلاش می کنید با دادن حقوق ها بالا و چشم بسته به کسانیکه توانایی بسیار پایین نسبت به دیگران دارند مدیریت خود را مستحکم و قوی نشان دهید. اما آنچکه معلوم است خروجی شما تاکنون مثبت نمی باشد. اگر به دنبال سازندگی در راه آهن هستید از این جو خودمونی سازی خارج شوید و اجازه دهید تا افکار و اندیشه های دیگران نیز جاری گردد و دیگران شاهد باشند که پیکره راه آهن آنچنان که شما تبلغ می کنید فرسوده نیست. نمی دانم اگر اکنون روز اول معارفه شما بود ایا راه آهنی ها کماکان آن دست های محکم را برای استقبال شما می زدنند یا نه؟

  • کارشناس راه آهن 0 0

    آقای دکتر اگر همین مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار در اختیار شما به عنوان متولی بخش ریلی قرار گیرد آیا باز هم همین پروژه را اجرا می کنید یا دهها پروژه مناسبتر و مهمتر از ان را اجرا خواهید کرد؟ آیا چنین پروژه بزرگی نیاز به یک مجری مستقل یا حداقل یک مدیریت مستقل ندارد؟ یادتان هست که خودتان مجری مستقل طرح بودید. آیا پروژه ۲.۲ میلیارد دلاری نیاز به مدیر تکنولوژی ندارد؟ آقای دکتر آیا با طرف چینی روی این مبلغ توافق شده یا این مبلغ برآورد طرف ایرانی است؟ آقای دکتر اگر پروژه در دست مذاکره مالی و فنی است پس هنوز قراردادی منعقد نشده پس معنای قراردادی که قبلا داشتند چیست؟ اگر قرارداد داریم مذاکره مالی و فنی معنا ندارد و اگر نداریم چگونه دولت دستور پیش پرداخت داده است؟ آقای دکتر وام گرفتن این مبلغ جای سوال است آیا نمی توانستیم بخشی را از سرمایه گذاری غیردولتی استفاده کنیم؟ تا فشار بر بودجه دولت کمتر باشد؟ یادتان هست خودتان قبلا در مپنا پیشنهاد سرمایه گذاری این پروژه را داده بودید. کاش می شد دکتر را ببینیم و این سوالات را بپرسیم.

  • Bita 0 0

    باز دم رضا خان بیامرز گرم که ریل هایی که تو خط جنوب استفاده کرده دوبرابر حالت عادی یعنی بجای ٣٠سال تونستن ٧٠ سال کار بدن. تازه قراره ٣٠ سال دیگه جواب بده 😄 مسءولین مسخره مملکتی ما رو ببین. واقعا که...

  • کارشناس راه آهن 0 0

    آقای دکتر فکر نمی کنید بخشی از این مشکلات مربوط به این است که موضوعات داخلی راه آهن را به فردی سپرده اید که فردی قد وبی منطق است و فقط حرف خودش را قبول دارد و برای نظرات مدیران ارزشی قایل نمی شود و حتی معاونین شما هم سعی می کنند دستور را اجرا کنند بدون هیچ اظهار نظری تا خدای ناکرده موجب ناراحتی و… فراهم نشود

  • درد آشنا 0 0

    تا آنجای که من ااطلاع دارم طی ۲۰سال گذشته و درزمانی که آقای لنگرودی مدیرکل راه آهن آن ناحیه و بعد مدیراداره کل خط بودند با همت ایشان بازسازی خطوط قدیمی ریلهای بغل نویس پهلوی انجام گرفت و فقط از ایستگاه گلوگاه تا گرگان بازسازی نشده است که ان هم آمار سوانح آن درمقایسه با خطوط باسازی شده بسیار پایین است خواهشمند مجریان امر اطلاعات تکمیلی را جهت شفاف سازی ارائه نمایند

  • قربانعلی بیک 0 0

    سوانح خروج از خط واگنهای باری در لرستان تفاوت قابل توجهی با سایر مسیرها دارد. بر اساس بررسیهای اماری سال ۷۸ درصد بالایی از خروج از خط واگن های باری مربوط به نوع خاصی از واگنهای بود. در مطالعات تکمیلی مشخص شد که بر اساس استاندارد UIC ریسک خروج از خط واگن های باری با مرکز ثقل بالا و سرعت پایین در قوسهای با دور زیاد افزایش میابد. جالب اینستکه در زمان بازسازی خطوط در همان سال ها یعنی سال ۷۸ که از ریل و تراورس کاملا نو استفاده میشد سوانح تشدید شدند که این موضوع در جلسات ستاد ارتقا ایمنی در حضور مرحوم دکتر دادمان اعلام گردید. با وجود این تحلیل مراتب با جداول اجرای دور برای مسیرهای مشخص به نواحی راه اهن ابلاغ گردید.