| کد خبر: 165712 |

◄ هزینه ۱۴۰ میلیارد تومانی برای حاشیه‌نشینان خوزستان

استاندار خوزستان از توجه ویژه به مشکلات حاشیه‌نشینی شهر اهواز طی ۲ سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

استاندار خوزستان از توجه ویژه به مشکلات حاشیه‌نشینی شهر اهواز طی ۲ سال گذشته خبر داد.

غلامرضا شریعتیگفت: ساخت مدارس، تأمین آب شرب، احداث فاضلاب و اماکن ورزشی و هزینه بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های سکونت‌گاه‌های غیررسمی اهواز نمونه‌ای از همین اقدامات به شمار می‌رود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، شریعتی، با بیان اینکه گسترش بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در خوزستان یکی از اثرات همین شرایط محسوب می‌شود، گفت: در حقیقت باید بگوییم که متأسفانه ما در فعالیت‌های انجام‌گرفته در خوزستان پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی را رعایت نکرده‌ایم، امری که باعث شده امروز شاهد وجود بیش از ۸۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در این استان باشیم.

وی بابیان اینکه طی ۵ سال گذشته شاهد ۲۴۰ هزار نفر خروجی و ۱۶۰ هزار نفر ورودی به خوزستان بودیم، تصریح کرد: طبق آمار موجود تعداد بسیاری از خروجی‌ها، افرادی تحصیل‌کرده بوده که به سمت تهران، البرز و اصفهان مهاجرت کرده‌اند در حالی که ورودی‌های استان در این مدت اغلب افرادی عادی و بدون تحصیلات عالیه از استان‌هایی نظیر ایلام، لرستان و کهگیلویه و به ویر احمد گزارش‌شده‌اند.

این مقام مسئول ورود این ۱۶۰ هزار نفر را یکی از عوامل گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی در استان دانست و گفت: در این راستا وجود خشکسالی طی ۱۲ سال گذشته در استان، مناطق مستعد کشت را خشکانده و این نواحی را به کانون تولید ریزگرد تبدیل کرده است که خود نیز عاملی برای کوچ و مهاجرت به شمار می‌رود.

استاندار خوزستان در ادامه با تأکید بر اینکه اقتصاد هیچ استانی به اندازه خوزستان به اقتصاد کشور گره نخورده است، اظهار کرد: مدیریت مستقل هر دستگاه برای پروژه‌های مربوط به خود در استان مشکلاتی را به وجود آورده که این مسئله نیز باید به نحو صحیحی کنترل و موردتوجه قرار گیرد.

شریعتی همچنین از توجه ویژه استان به مشکلات حاشیه‌نشینی شهر اهواز طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان برای آب شرب، فاضلاب و سایر پروژه‌های مرتبط در این مناطق حاشیه‌ای شهر هزینه شده و خوشبختانه کمک شهرداری در بهسازی و آسفالت معابر نیز در این زمان همراه ما بوده است.

این مقام مسئول در این راستا افزود: ساخت مدارس، تأمین آب شرب، احداث فاضلاب و اماکن ورزشی و هزینه بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های سکونتگاه‌های غیررسمی اهواز از دیگر اقدامات انجام‌گرفته طی ۲ سال گذشته در این منطقه به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.