| کد خبر: 252021 |

مشخصات کراس اوور شهری جدید پارس‌خودرو+ عکس

زوتی T300 به عنوان یک کراس اوور شهری قرار است به زودی توسط پارس خودرو به بازار ایران عرضه شود.

تین نیوز

 زوتی T300 به عنوان یک کراس اوور شهری قرار است به زودی توسط پارس خودرو به بازار ایران عرضه شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، شرکت چینی زوتی در سال های قبل طی همکاری با خودروسازان ایرانی از جمله سایپا و ریگان خودرو دو محصول S300 و T600 را به بازار ایران عرضه کرد؛ اما به دلیل عرضه محدود و خدمات پس از فروش نامناسب، موفق به ثبت فروش بالایی نشد. در همین راستا این شرکت چینی طی همکاری با گروه خودروسازی سایپا (پارس خودرو) قصد دارد از طریق واردات، محصولات جدید خود نظیر زوتی T300 را به بازار ایران عرضه کند.

زوتی T300 نخستین بار در قالب یک کراس اوور شهری در نمایشگاه خودرو پکن سال 2016 به معرض نمایش درآمد. البته این خودروساز چینی به دلیل سرمایه گذاری روی خودروهای برقی نتوانست به تولید این خودرو ادامه دهد، اما در نهایت در سال 2022 تولید آن را مجددا آغاز کرد. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات خودرو وارداتی جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

زوتی T300 به عنوان یک کراس اوور شهری اقتصادی از طراحی ظاهری قابل قبولی بهره می برد. در نمای جلو ترکیب چراغ های کشیده و باریک با جلوپنجره باعث شدند تا چهره خشنی به وجود آید. جلوپنجره از طراحی شش ضلعی و کشیده به همراه خطوط کرومی افقی بهره می برد. روی سپر نیز چراغ های مه شکن به چشم می خورند که طراحان آنها را در یک قاب کروم کاری شده قرار دادند.

طراحان برای نمای جانبی یک خط برجسته را در نظر گرفتند که باعث شده این بخش کمی عضلانی تر به نظر برسد. طراحی قاب آینه های جانبی و نصب یک شیشه کوچک روی ستون C از سایر ویژگی های طراحی این بخش محسوب می شود.

زوتی  T300

در نمای عقب نیز شاهد چراغ های اصلی کشیده هستیم که از گرافیک نسبتا قابل قبولی بهره می برند. طراحان روی در صندوق نیز یک خط برجسته در نظر گرفتند. از سایر ویژگی های این بخش می تواند به زاویه دار بودن شیشه عقب، نصب سپر عقب داخل یک قاب و چراغ های چهارضعلی مه شکن اشاره کرد.

طراحان برای کابین زوتی T300 نیز از تریم دو رنگ مشکی-نارنجی استفاده کردند که نمای قابل قبولی را به وجود آورده است. از سایر ویژگی های طراحی این بخش می توان به ترکیب صفحه کیلومتر به همراه نمایشگر لمسی وسط داشبورد در یک فرم یکپارچه و همچنین دریچه های سیستم تهویه مطبوع تزئین شده با خط کشیده کرومی و صفحه لمسی زیر آن اشاره کرد.

مشخصات فنی زوتی T300

زوتی T300 با دو موتور در بازارهای جهانی به فروش می رسد و مشخص نیست پارس خودرو قصد دارد این خودرو را با کدام پیشرانه به بازار ایران بیاورد. این خودرو در نسخه پایه به یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با 112 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن متر را به تولید برساند.

داشبورد زوتی T300

پیشرانه قوی تر نیز از نوع 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ است که قدرتی برابر با 145 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر را به همراه دارد. گیربکس های 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ ها را بر عهده دارند.

از امکانات نسخه فول زوتی T300 می توان به تودوزی چرم مصنوعی، سنسور عقب، شیشه ها و آینه های برقی، 6 ایربگ ایمنی، کنترل های سیستم صوتی روی فرمان، نمایشگر 8 اینچی لمسی، سیستم پایش فشار باد تایر و رینگ های 17 اینچی آلیاژی اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.