| کد خبر: 240674 |

رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران:

پیشنهاد ایجاد نخستین پردیس مشترک تخصصی صنعت خودرو

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران پیشنهاد کرد که نخستین پردیس مشترک تخصصی صنعت خودرو با مشارکت شرکت سایپا ایجاد شود.

تین نیوز

 علیرضا عشوری در جلسه اعلام آمادگی مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص کمک به ارتقای کیفیت تولید خودروهای داخلی با مدیرعامل، هیات مدیره و معاونان شرکت خودروسازی سایپا اظهار داشت:  هم اکنون ۱۴۵ شرکت فناور در پارک علم و فناوری این سازمان مشغول فعالیت هستند که از این میان ۹۳ شرکت‌ دانش بنیان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی مساحت این پارک را ۴۸ هزار متر مربع ذکر کرد و افزود: تعداد فناوری های تجاری شده از سوی این سازمان ۶۳۴ مورد است.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: هم اکنون هزار و ۴۷۰ نفر تعداد شاغلان در این مجموعه هاست که برای ایجاد پردیس مشترک تخصصی صنعت خودرو با مشارکت شرکت خودروسازی سایپا می توان از ظرفیت های پژوهشکده فناوری نوین، پژوهشکده مکانیک، پژوهشکده مطالعات فناوری نوین، پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات، مواد پیشرفته و انرژی ها، پژوهشکده فناوری های شیمیایی و پژوهشکده زیست فناوری استفاده کرد.

عشوری اعلام کرد: گردش مالی شرکت‌های مستقر در این سازمان ۲۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی ساخت سامانه آزمون، تولید شیرهای سلونوئیدی، طراحی و تعمیر موتورهای پیستونی، تولید سنسورهای هوا و اکسیژن و گرمکن‌های نانویی صندلی خودرو را از دستاوردهای سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیان کرد و افزود: عملگرهای پیشرفته کروز کنترل، کلاچ اتوماتیک، تولید باتری‌های لیتیوم_ یون، ردیاب خودرو جی_تی رادار از دیگر محصولات تولید شده در این سازمان است.

عشوری با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد نخستین پردیس مشترک تخصصی با نظر مثبت مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا، گفت: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی آمادگی دارد از سرمایه دانشی در راستای رفع نیازهای سایپا و ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی این شرکت بهره ببرد.

نشست وزارت علوم با شرکت سایپا در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت افزایش کیفیت تولید خودروهای داخلی و تامین نظر مصرف کنندگان و آمادگی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی وابسته به وزارت علوم برای کمک به ارتقای کیفیت تولید خودروهای داخلی امروز در شرکت سایپا برگزار شد. بازدید از خط تولید سایپا از دیگر برنامه های جنبی این نشست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.