| کد خبر: 230712 |

چرا کاهش ارزش دلار بازهم نتوانست صنعت خودرو را نجات دهد؟

◄ رکود در بازار خودرو با وجود ریزش قیمت‌ها

با وجود ریزش قیمت خودروهای داخلی و خارجی بازهم شاهد قهر متقاضیان با بازار هستیم و رکود همچنان در این بازار حاکم است.

تین نیوز

ریزش دلار که در روزهای اخیر باعث رونق در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و بازارهای مختلف کشور شد، تأثیر منفی بر بازار خودرو گذاشت. یعنی با وجود ریزش قیمت خودروهای داخلی و خارجی بازهم شاهد قهر متقاضیان با بازار هستیم و رکود همچنان در این بازار حاکم است. این بی‌رونقی آن‌هم در آستانه بازگشایی نمایشگاه‌ها کم سابقه بوده و فروشندگان با وجود تخفیف 30 درصدی نتوانستند متقاضیان را به بازار بکشند.

به گزارش تین نیوز، البته رکود در بازار خودرو که در ماه‌های پایانی سال گذشته شدت بیشتری به خود گرفته بود مدت‌هاست در بازار حاکم است. عوامل مختلفی در رابطه با رکود بازار خودرو دخیل هستند درواقع علاوه بر افزایش قیمت خودروها که در سال‌های اخیر قیمت‌های فضایی را شاهد بوده‌ایم، روی کار آمدن دولت جدید در امریکا (جوبایدن) و امید به بازگشت این کشور به برجام و به دنبال آن برداشته شدن تحریم‌ها باعث شده که مصرف‌کنندگان فعلا از خرید دست بکشند تا شاید قیمت‌ها بشکند.

همچنین در روزهای اخیر که قیمت دلار روند ریزشی را آغاز کرده است، متقاضیان منتظر هستند تا روند ریزشی ارز در آستانه انتخابات ادامه‌دار باشد و فعلا اقدامی برای خرید از سوی آن‌ها صورت نگرفته است.

درواقع اواخر هفته گذشته با جو روانی ایجاد شده در پی ریزش نرخ ارز، کاهش شدید قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی رقم زد، به‌طوری‌که شاهد افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها در مقایسه با اواخر اسفندماه ۹۹ بودیم. این روند البته تاثیر خود را بر خودروهای داخلی نیز گذاشت به نحوی که تصمیم شورای رقابت بر افزایش قیمت‌ها را بلااثر کرد.

در همین راستا کارشناسان و فعالان صنعت خودرو معتقدند، در صورت تداوم این روند به‌ویژه ثابت ماندن نرخ دلار در کانال ۲۰ هزار تومانی، ریزش بیش از پیش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر است و به همین دلیل هیچ‌کس در این روزها برای خرید اقدام نمی‌کند.

همین امر باعث شده است که فعلا شاهد رکود در بازار خودرو باشیم، به‌گونه‌ای که براساس بررسی‌ها در روزهای اخیر حتی فروشندگانی که نیازمند پول هستند حاضر شده اند تا ۳۰ درصد زیر قیمت خودروی خود را فروخته‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.