| کد خبر: 229112 |

۵۲۹ کیلومتر از راه روستایی خراسان شمالی آسفالت شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۵۲۹ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد که معادل ۲۶ درصد از مجموع راههای آسفالته روستایی در چهار دهه گذشته است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت:  در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۵۲۹ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد که معادل ۲۶ درصد از مجموع راههای آسفالته روستایی در چهار دهه گذشته است.

به گزارش تین نیوز، سیدعبدالمجید نژادصفوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود شتاب گیری آسفالت راههای روستایی در خراسان شمالی، همچنان این استان از لحاظ میانگین برخورداری از راههای آسفالت در روستاها حدود ۱۰ درصد از میانگین کشوری عقب تر است.

وی اضافه کرد : هم اکنون دو هزار و ۱۷ کیلومتر از راههای روستایی خراسان شمالی زیر پوشش آسفالت قرار دارد که معادل ۴۳ درصد از راههای روستایی این استان را شامل می شود و برای رسیدن به میانگین کشوری حداقل باید ۵۰۰ کیلومتر راه جدید آسفالت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی میزان اعتبار اختصاصی برای آسفالت راههای روستایی را  در دولت یازدهم و دوازدهم حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد : برای رسیدن به شاخص راههای آسفالته روستایی حداقل با نرخ فعلی حدود دو هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نژاد صفوی حجم راههای روستایی  خراسان شمالی را چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر اعلام کرد که ۲ هزار و ۱۷ کیلومتر راه آن زیر پوشش آسفالت قرار دارد.

به گفته وی هم اکنون ۸۳ درصد از جمعیت این استان از راههای مناسب به خصوص آسفالته برخوردار هستند.

بر اساس آمار رسمی  استان خراسان شمالی با داشتن چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه روستایی در مجموع ۲.۲ درصد از کل راههای روستایی کشور را در اختیار دارد.

این استان یک هزار روستا دارد که ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در این مناطق سکونت دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.