| کد خبر: 204573 |

۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار محور بجنورد-جنگل گلستان تخصیص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تکمیل پروژه بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان است که امسال ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تکمیل پروژه بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان است که امسال ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سیدعبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت: تکمیل پروژه بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان به طول ۱۴۳ کیلومتر به عنوان، مصوبه سفر رییس جمهوری،  باید تا پایان سال ۹۹ محقق شود.

وی افزود: در یک ماه پیش ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به دست رسید و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر هم بر اساس صورت وضعیت، به پیمانکاران پرداخت خواهد شد.  

وی اظهار داشت: با این میزان اعتبار، مطالبات پیمانکاران این محور، به کمتر از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار خواهد رسید.   

نژاد صوفی افزود: برای تحقق این مصوبه تاکنون اعتبارات لازم تخصیص یافته است و سهم اعتبارات سال ۹۸ نیز تا پایان سال به طور کامل تخصیص خواهد یافت.  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در لایحه بودجه سال ۹۹، هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان در نظر گرفته شده که این رقم باید افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تا دهه فجر امسال، ۱۰ کیلومتر از این مسیر، از روستای مهمانک تا روستای زمان صوفی به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک می رود و تلاش داریم تا بیش از چهار کیلومتر دیگر تا نوروز ۹۹، به بهره برداری برسد.  

نژادصفوی اظهار داشت: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرعت دادن به این پروژ راهسازی مصوب شد که قرار است در سال ۹۸ و ۹۹ تخصیص یابد.

وی گفت: پیگیری های زیادی برای تسریع در اجرا و اتمام پروژه و تامین اعتبار لازم انجام شده است، البته به علت شرایط جوی و بارندگی ها، بستر برای اجرای پروژه های راهسازی مناسب نیست و سرعت انجام کار، کاهش یافته است اما تلاش می شود با اعمال تمهیدات لازم از جمله اجرای بتن غلطکی و تزریق بخار، به پروژه سرعت داده شود.  

نژادصفوی تصریح کرد: جایگزین کردن بتن با آسفالت، هزینه های کار با توجه به شرایط جوی علاوه بر آن، در این شیوه، کار در شرایط سرمای هوا هم وجود دارد از این رو سرعت کار بالا می رود.  

وی اظهار داشت: تاکنون ۶۹ کیلومتر از طول ۱۴۳ کیلومتری مسیر بجنورد-جنگل گلستان، به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفته است.  

وی گفت: با بهره‌برداری کامل از این محور علاوه بر افزایش ظرفیت ترانزیت، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، زمان سفر نیز ۳۵ دقیقه کاهش می‌یابد.   

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: بهره برداری از این پروژه راهسازی،  نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار، رونق تولید، توسعه گردشگری و رونق اقتصادی خواهد داشت.  

باند دوم بزرگراه بهشهر- گرگان- بجنورد- قوچان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب در شمال کشور است که کل این محور ۵۳۲ کیلومتر است.

عملیات احداث ۴۴۱ کیلومتر آن به پایان رسیده و ۱۲۱ کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد در حال اجراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.