| کد خبر: 173646 |

◄ برقراری پروازهای ایرتاکسی در فرودگاه بجنورد در سال جاری

بخش خصوصی اجراکننده پروازهای ایرتاکسی در نظر دارد ضمن افزایش تعداد ایرتاکسی‌ها ظرفیت هواپیماها را به 20 تا 30 مسافر افزایش دهد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه بجنورد بابیان اینکه برقراری پروازهای دو ایرتاکسی فرودگاه بجنورد درگیر امور اداری است از برقراری حتمی این پروازها در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیدمهدی رزاز با اعلام این خبر عنوان کرد: اسفندماه 96 در مراسمی با حضور جمعی از مدیران و مقامات استان خراسان شمالی، قطعات و بدنه دو فروند هواپیمای تکنام ساخت ایتالیا از گمرک خراسان شمالی ترخیص شد و عملیات مونتاژ آن‌ها توسط دو نماینده از کمپانی سازنده و با همراهی مهندسین فنی مرکز آموزشی فراسپهر ایرانیان به‌صورت آزمایشی آغاز شد.

مدیر فرودگاه بجنورد بابیان اینکه برای بهره‌برداری از این هواپیماها به‌عنوان ایرتاکسی در انتظار اخذ مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری هستیم، افزود: پس از دریافت مجوز که مراحل پایانی را سپری می‌کند خلبانان باید هشت ساعت آموزش تخصصی را پشت سربگذارند.

وی همچنین گفت: این ایرتاکسی ها دارای موتور پیستونی ملخی هستند که با استفاده از به‌روزترین فناوری‌های اروپا تولیدشده‌اند و از توان مداومت پروازی به طول 1500 کیلومتر برخوردارند. این هواپیماها می‌توانند در یک مسیر پروازی چندین مقصد داشته باشند و گزینه بسیار مناسبی برای استان کم مسافر و درعین‌حال دارای ظرفیت‌های محدود حمل‌ونقل (با توجه به نداشتن راه‌آهن و دوری از پایتخت) خراسان شمالی است.

رزاز افزود: بخش خصوصی اجراکننده این طرح در نظر دارد ضمن افزایش تعداد ایرتاکسی‌ها ظرفیت هواپیماها را به 20 تا 30 مسافر افزایش دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.