| کد خبر: 155534 |

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان:

جابه جایی هیات های مذهبی خراسان شمالی به مشهد مقدس 6.8 درصد افزایش یافت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: جابه جایی هیات های مذهبی به مشهد مقدس امسال 6.8 درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: جابه جایی هیات های مذهبی به مشهد مقدس امسال 6.8 درصد افزایش یافته است.

سعید سبحانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع)، 15 هزار و 905 نفر از زائران در قالب هیات های مذهبی توسط 546 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جابه جا شدند که این میزان نسبت به پارسال 6.8 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: امسال جابه جایی مسافران که به صورت شخصی برای شرکت آیین عزاداری ایام چهل و هشتم به مشهد مقدس جابه جا شدند 35 درصد کاهش یافته است.

سبحانی تصریح کرد: همزمان با ایام عزاداری شهادت امام رضا(ع)، 6 هزار و 622 نفر زائر نیز به صورت انفرادی توسط 334 دستگاه ناوگان عمومی به شهر مشهد سفر کرده اند که این رقم در مقایسه با پارسال 35 درصد کاهش دارد.

وی دلیل افزایش استقبال مردم از سفر به مشهد در قالب هیات های مذهبی را یکسان بودن کرایه های شخصی و هیات های مذهبی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امسال 22 هزار و 527 زائر از این استان برای شرکت در آیین عزاداری امام رضا(ع) توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به مشهدالرضا(ع) جابه جا شدند گفت: این تعداد مسافر با 880 ناوگان عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به مشهد جابه جا شده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل راهداری خراسان شمالی گفت: امسال حدود 18 هزار نفر زائر از این استان برای شرکت در آیین عزاداری امام رضا(ع) به صورت پیاده به مشهد مقدس عزیمت کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.