| کد خبر: 268070 |

پیش بینی اتصال خراسان جنوبی به شبکه ریلی کشور تا پایان سال ۱۴۰۴

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست خبری دهه فجر گفت :پیش بینی می شود اتصال خراسان جنوبی به شبکه ریلی کشور تا پایان سال۱۴۰۴محقق شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست خبری دهه فجر گفت :پیش بینی می شود اتصال خراسان جنوبی به شبکه ریلی کشور تا پایان سال۱۴۰۴محقق شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میرمحمدمودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به حوزه فعالیت راه و شهرسازی در سه حوزه تکمیل باندهای دوم، نهضت ملی مسکن و راه آهن اظهار کرد: طرح راه آهن زاهدان - نهبندان - بیرجند - مشهد ۹۱۷ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد و با تکمیل این طرح زیرساختی، بیرجند پس از سال ها انتظار مردم به ریل سراسری متصل می شود.

مودی با بیان اینکه این راه آهن دارای ۲۳ قطعه اجرایی با مجموع اعتباری بالغ بر ۱.۷ میلیارد یورو است گفت: قطعه ۱۵ و ۱۶ در محدوده شهر بیرجند می باشد و پیمانکار مستقر وکار اجرایی را شروع نموده و مابقی پیمانکاران هم در حال استقرار و انتقال ماشین آلات هستند.

مدیرکل ورئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۶ کیلومتر از قطعه ریلی یونسی به گناباد در بخش زیرسازی ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: زیرسازی قطعه ۱۶ هم که ۳۲ کیلومتر است، حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می کنیم استان خراسان جنوبی تا پایان ۱۴۰۴ به شبکه ریلی کشور متصل شود.

مودی با اشاره به اینکه بخش اول تهاتر نفتی انجام و اعتبارات به خزانه اعلام و به زودی به پیمانکاران پرداخت می شود، تصریح کرد: راه آهن جزو معدود پروژه های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم.

وی عنوان کرد: در مراکز تمام شهرستان های بیرجند، نهبندان، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند، احداث ایستگاه مسافربری پیش بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی حداکثر سرعت طرح برای قطارهای مسافری را ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری را ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.