| کد خبر: 260070 |

◄ واردات ماشین آلات معدنی گامی مؤثر در راستای توسعه خراسان جنوبی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: واردات ماشین‌آلات معدنی، ضمن تامین نیاز معادن گامی مؤثر در راستای رونق اشتغال و توسعه استان و کشور می‌باشد.

تین نیوز

علیرضا عباس زاده در جلسه بررسی سیاست گذاری ها به منظور تأمین و واردات ماشین آلات معدنی اظهار داشت: خراسان جنوبی با داشتن ذخایر قطعی بیش از هفت میلیارد تن، به عنوان بهشت معادن نام برده می شود، اما علیرغم ظرفیت های معدنی متأسفانه بخش قابل تأملی از معادن به صورت نیمه فعال و یا غیر فعال هستند. 

به گزارش تین نیوز، عباس زاده فرسودگی ماشین آلات معدنی را از مهمترین علل نیمه فعال بودن بسیاری از معادن برشمرد و افزود: واردات ماشین آلات معدنی، ضمن اینکه می تواند نیاز معادن را برطرف کند، گامی مؤثر در راستای رونق اشتغال و توسعه استان و کشور می باشد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی نیز با اشاره به اجرای سند تحول دولت مردمی گفت: در راستای چرخش های تحول آفرین و ارتقا بهره وری، بهره گیری از تجهیزات و ماشین آلات متناسب و به روز در این زمینه از ضروریات است.

سید محمد اسماعیل فاطمی با بیان اینکه این ظرفیت در کشور افغانستان مهیا است، افزود: واردات ماشین آلات معدنی از مرز ماهیرود ضمن کاهش هزینه تمام شده برای معدن کاران استان سبب ایجاد انگیزه می شود.

وی با تأکید بر استفاده مطلوب از این مجوز بیان کرد: در راستای اهداف سازمان همیاری شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی و اقتصادی و همچنین کمک به فعال سازی معادن و به روز کردن ماشین آلات آمادگی داریم در این زمینه با دستگاه های مرتبط همکاری لازم را انجام دهیم. 

گفتنی است؛ در حال حاضر تعداد 10 گمرک در سراسر کشور دارای مجوز ورود ماشین آلات معدنی و راهسازی هستند و اخیراً مجوز ورود از طریق افغانستان به استان نیز فراهم شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.