| کد خبر: 259639 |

تهاتر نفتی راهگشای طرح راه آهن خراسان جنوبی شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین پیگیری های ۲ سال اخیر برای طرح ریلی استان در زمینه تامین منابع مالی بوده و موافقت با تهاتر نفتی راهگشای این طرح زیرساختی شده است.

تین نیوز

 استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین پیگیری های ۲ سال اخیر برای طرح ریلی استان در زمینه تامین منابع مالی بوده و موافقت با تهاتر نفتی راهگشای این طرح زیرساختی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جواد قناعت درباره نتایج دیدار با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که در تهران انجام شد افزود: در ۲ سفر رئیس جمهور به استان مصوباتی با تاکید بر ضرورت تامین منابع مالی و تسریع در روند آغاز عملیات اجرایی طرح راه آهن داشتیم.

وی گفت: پیگیری های زیادی برای تامین منابع مالی صورت گرفت اما در نهایت این استجازه مقام معظم رهبری برای تهاتر نفتی بود که راهگشای طرح راه آهن خراسان جنوبی شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با سپری شدن این مراحل اکنون تسریع در تحقق تهاتر نفتی و شروع عملیات اجرایی طرح، مطالبه استان است.

بنا به این گزارش محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرایی شدن استجازه مقام معظم رهبری گفت: شرکت ملی نفت ایران آمادگی دارد در راستای تسریع در تحقق این دستور و تامین مالی طرح، نسبت به تخصیص نفت مورد نیاز اقدام کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد گفت: این طرح با ۹۱۰ کیلومتر به جهت طول و حجم کار، عظیم ترین پروژه ریلی کشور است.

خیرالله خادمی با اشاره به اینکه پیمانکاران تمامی قطعات پروژه مشخص شده است افزود: با توجه به مهیا بودن شرایط در وزارت راه و شهرسازی آمادگی لازم برای انجام تهاتر نفتی وجود دارد.

در این جلسه مباحث فنی درخصوص روند انجام تهاتر نفتی انجام و مقرر شد در یک هفته آینده تفاهم نامه لازم در این زمینه بین پیمانکاران و شرکت ملی نفت مبادله شود.

استاندار خراسان جنوبی دیروز با رئیس جمهور هم دیدار کرد و آیت الله رئیسی خواستار پیگیری جدی برای تسریع در روند اجرای این طرح مهم توسط استاندار و وزارت راه و شهرسازی شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.