| کد خبر: 245977 |

◄ تخصیص ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های خراسان جنوبی

در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف برای تکمیل راه‌های استان تصویب شد که تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف برای تکمیل راه‌های استان تصویب شد که تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش تین نیوز، وحید داعی ادامه داد: با تخصیص نقدی این اعتبار توانستیم مطالبات پیمانکاران و معوقات کارگران را پرداخت کنیم لذا اعتبارات سفر از اهمیت زیادی برای این حوزه برخوردار بوده است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در شهریور سال گذشته گفت: از اعتبارات این سفر تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان وجه نقد که برای ما معادل ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است چون قبلا اعتبارات در قالب اوراق بوده و ۱۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان نیز به استان تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبار باند دوم راه‌های استان از سه منبع مالی پیگیری شده است افزود: یکی از راه‌های تامین مالی راه‌ها، تهاتر بانکی و مالیاتی است که فرایند بسیاری طولانی دارد و از این محل پارسال ۵۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌های استان استفاده کردیم.

وی اظهار داشت: اولین بار در تاریخ استان از محل ماده ۵۶ نیز ۴۰ میلیارد تومان از بانک مسکن برای جاده بیرجند - قاین اخذ شد.

داعی گفت: همچنین امسال هدف‌گذاری کردیم که ۱۰۰ میلیارد تومان برای جاده سربیشه - درح - ماهیرود و ۵۰ میلیارد تومان برای مسیر دیهوک - فردوس از بانک سپه تامین مالی شود.

وی بیان کرد: در مجموع ۱۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۵۶ مجوزها اخذ و تضمین‌نامه‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه صادر شده و قراردادها توسط بانک‌های عامل مبادله شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: این منابع برای صدور مجوز ماده ۲۲ به بانک مرکزی ارسال شده و یکی از اهداف ما در حال حاضر جذب این اعتبارات برای استان است.

وی اضافه کرد: ابتدای سال ۱۳۹۸ طول باندهای دوم استان ۶۰۶ کیلومتر بود که امروز با ۲۵ درصد افزایش نسبت به مجموع باندهای استان، به ۷۹۸ کیلومتر رسیده است.

داعی گفت: یک چهارم باندهای دوم استان خراسان جنوبی در این مدت اجرا شده که نشان‌دهنده تحرک و جهش در این حوزه‌ است.

وی افزود: این در حالی است که از سال ۱۳۶۲ اداره کل راه و ترابری در بیرجند وجود داشت و سال ۱۳۸۳ استان تاسیس شد که تا سال ۱۳۹۸ در مجموع، ۶۰۶ کیلومتر باند دوم اجرا شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر رکورددار افتتاح باندهای دوم کشور بوده ایم گفت: سال گذشته از ۹۵ کیلومتر جاده دوبانده قابل افتتاح در کل کشور، ۳۰ کیلومتر (۳۲ درصد) در استان ما افتتاح شد.

وی ادامه داد: همچنین دهه فجر سال ۱۳۹۹ از مجموع افتتاح ۴۵۰ کیلومتر پروژه دوبانده‌سازی در سطح کشور، ۹۰ کیلومتر مربوط به خراسان جنوبی بود.

داعی گفت: امسال هم احداث ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در استان هدف‌گذاری شده است که تاکنون ۵۰ کیلومتر آسفالت شده و باید علائم‌گذاری شود اما به‌تدریج زیر بار عبور می‌رود.

وی با بیان اینکه برای جهش در احداث باند دوم راه‌های استان به سمت خلق منابع رفته‌ایم گفت: تلاش کرده‌ایم اعداد را در پیوست قانون بودجه افزایش دهیم لذا اولین بار در تاریخ استان از سازمان برنامه و بودجه قبل از لایحه بودجه، گروهی به استان دعوت و وضعیت راه‌های سراسر استان بررسی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یکی از اهداف این اداره کل را ارتقای پایه بودجه‌ای باندهای دوم استان عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در تهران سال ۱۳۹۸ مجموع اعتبار راه‌های استان از ۱۶۰ میلیارد تومان به ۲۲۰ میلیارد تومان، سال ۱۳۹۹ به ۴۶۰ میلیارد تومان (۲ برابر)، سال قبل به ۵۵۰ میلیارد تومان و امسال به ۷۴۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال ۹۸ سه برابر شده است.

وی افزود: افزایش اعداد در پیوست یک قانون بودجه، استفاده از منابع قانون بودجه از جمله تهاتر و ماده ۵۶ و افزایش اعتبارات جاری از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش اعتبار راه‌های استان تاکنون بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.