| کد خبر: 227054 |

۵۶۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی خراسان جنوبی در دست اجرا است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود ۵۶۰ کیلومتر باند دوم راه‌ را در سراسر استان در دست ساخت داریم که ۱۳۰ کیلومتر آن در شهرستان سربیشه است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود ۵۶۰ کیلومتر باند دوم راه‌ را در سراسر استان در دست ساخت داریم که ۱۳۰ کیلومتر آن در شهرستان سربیشه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، وحید داعی در نشست بررسی و پیگیری مشکلات مربوط به حوزه راه و شهرسازی در شهرستان سربیشه افزود: این پروژه‌های بزرگراهی با مبلغ قرارداد یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان دولت دوازدهم ۱۰۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه و بازدید از محور ترانزیتی گمرک ماهیرود در هفته گذشته اظهار داشت: سال گذشته مجموع اعتبارات راه‌های شهرستان سربیشه ۲۵ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۹ این اعتبارات به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از ۱۲۵ کیلومتر محور ترانزیتی مرز ماهیرود حدود ۱۰ کیلومتر آن دوبانده شده و زیر بار ترافیک رفته، ۵۳ کیلومتر از محور در دست اجراست و ۲۷ کیلومتر با سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به شهرستان سربیشه، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: برای ۳۵ کیلومتر باقیمانده از این محور با توجه به بازدید وزیر راه و شهرسازی، مجوز برگزاری مناقصه آن دریافت شد و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ با توجه به پیگیری‌های  اداره کل راه و شهرسازی و نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه اخذ شده است.

داعی همچنین گفت: در مرحله چهارم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن شرایط ثبت‌نام برای ۲ شهر سربیشه و درح فراهم شد و برای حائزین شرایط طرح اقدام ملی زمین مورد نیاز نیز تامین شده است.

وی اضافه کرد: اصلاح میدان ورودی شهر مود انجام شد و تا پایان سال زیرگذر این شهر به بهره‌برداری خواهد رسید، درخصوص رفع مشکلات زیرگذر شهر مود، بلوار صاحب الزمان (عج) مود و میدان امام رضا (ع) سربیشه نیز تصمیمات لازم اتخاذ شد.

این نشست به منظور بررسی و پیگیری مسائل مرتبط با حوزه راه و شهرسازی در شهرستان سربیشه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، فرماندار و امام جمعه سربیشه، مسوول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای سربیشه، مود و درح برگزار شد.

در پایان نشست نیز با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و همکاری‌های مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در رفع مشکلات و درخواست‌های مرتبط به حوزه راه و شهرسازی در شهرستان سربیشه قدردانی شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه دارد.

پایانه مرزی ماهیرود فعال‌ترین مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان در شهرستان سربیشه قرار دارد و اغلب راه‌های این شهرستان مسیر عبور خودروهای حمل بار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.