| کد خبر: 226841 |

وزیر راه و شهرسازی از پایانه مرزی ماهیرود بازدید کرد

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در سفر به خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در دهمین روز دهه فجر از پایانه، گمرک و سالن تجاری‌سازی در مرز ماهیرود سربیشه بازدید کرد.

تین نیوز

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در سفر به خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در دهمین روز دهه فجر از پایانه، گمرک و سالن تجاری‌سازی در مرز ماهیرود سربیشه بازدید کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در این بازدید حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند. این بازدید با هدف کنترل شرایط و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی موجود در مرز ماهیرود انجام شد.

پایانه مرزی ماهیرود در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار شامل سالن‌های مسافری، تجاری، محوطه‌سازی و زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی مورد نیاز تجار و بازرگانان ایرانی و افغانستانی احداث شده است.

موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی، قرار گرفتن در دالان ترانزیتی محور شرق (بندر چابهار، افغانستان، ازبکستان، آسیای میانه)، وجود منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند، اهمیت وجود پایانه مرزی ماهیرود را دوچندان کرده است.

خراسان جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و دارای چهار بازارچه مرزی به نام‌های گلورده (میل ۷۳) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود در شهرستان سربیشه است.

سه بازارچه میل ۷۳، دوکوهانه و یزدان در سال‌های اخیر از جانب دولت افغانستان تعطیل اعلام شد و فقط مرز ماهیرود فعال است.

وزیر راه و شهرسازی و همراهان از راه زمینی دوشنبه شب از کرمان به خراسان جنوبی آمد و در شهرستان طبس مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استان و شهرستان قرار گرفت.

محمد اسلامی روز سه‌شنبه از پایانه مرزی ماهیرود بازدید کرد و آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باندهای دوم در سطح استان، بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان، آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند را در برنامه دارد.

سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.