| کد خبر: 210826 |

۴ خطه شدن محور سربیشه- ماهیرود تا ۲ سال آینده

استاندار خراسان جنوبی از چهار خطه شدن محور سربیشه- ماهیرود تا ۲ سال آینده خبر داد. محمدصادق معتمدیان، در بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه خاوران گفت: تمام عزم دولت و استان بر این است که با چهارخطه کردن این مسیر، ایمنی کامل محور ترانزیتی سربیسه- ماهیرود را تأمین کند.

تین نیوز

استاندار خراسان جنوبی از چهار خطه شدن محور سربیشه- ماهیرود تا ۲ سال آینده خبر داد. محمدصادق معتمدیان، در بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه خاوران گفت: تمام عزم دولت و استان بر این است که با چهارخطه کردن این مسیر، ایمنی کامل محور ترانزیتی سربیسه- ماهیرود را تأمین کند.

وی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و آرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان سانحه تصادف اخیر به تشریح آخرین پیگیری‌های استان در خصوص رفع مشکل محور سربیشه - درح - ماهیرود پرداخت و گفت: رونق گرفتن صادرات از بازارچه، حجم ترافیک این محور را افزایش داده، اما متأسفانه شرایط آن گنجایش خودروهای عبوری را ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی افزود: همین دو اصل مهم سبب شد که بهبود شرایط این محور از سال ۹۷ به طور جدی در دستور کار استان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از همان روزهای نخست حضور در استان در سال ۹۷ طی بازدید جامعی به همراه مدیران استان از این مسیر، برای اصلاح وضعیت موجود برنامه ریزی شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه این محور در سال ۹۷ حدود ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار داشت، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در سال گذشته مبلغ ۲۴.۵ میلیارد تومان برای بهسازی این محور تخصیص یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر به میزان ۲۲ کیلومتر از این مسیر به پیمانکار واگذار شده که پیشرفت خوبی نیز دارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: ۸ کیلومتر از این میزان، آماده نصب علائم است و تا خرداد ماه جاری به بهره برداری می‌رسد.

معتمدیان با تأکید بر تلاش استان برای افزایش اعتبارات این محور به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از همراهی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رسیدن به این هدف گفت.

وی افزود: در همین راستا در لایحه بودجه سال ۹۹ مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای این محور دیده شده است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مطالعات مابقی محور به طول ۵۰ کیلومتر انجام شده که از این میزان برای ۳۱ کیلومتر اسناد لازم آماده است و پروژه طی روزهای آتی به مناقصه می‌رود.

معتمدیان ادامه داد: بعد از بروز حادثه نهم اردیبهشت، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در این محور، تماس‌های متعددی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزارتخانه گرفته شده که خوشبختانه نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، وزیر راه و شهرسازی دستور به مناقصه رفتن ۲۴ کیلومتر دیگر از این محور را که با تلاش همکاران راه و شهرسازی استان از سال گذشته مطالعاتش کامل شده بود، صادر کرد.

معتمدیان ادامه داد: عملیات مطالعات ۵۰ کیلومتر باقی مانده هم با دستور وزیر راه و شهرسازی به زودی و با قید فوریت انجام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: به همت دولت به زودی تمام ۱۳۵ کیلومتر طول این مسیر از سربیشه تا ماهیرود به زودی تعیین تکلیف شده و در یک برنامه زمان بندی دو ساله کل مسیر چهار خطه شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ارتقاء سطح ایمنی این محور که در بخش عمده‌ای از صادرات کشور نقش دارد، از خواسته‌های دولت و استان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.