| کد خبر: 26215 |

◄ کاهش ۲۵ درصدی آمار شناورهای مغروق ایرانی در نیمه نخست امسال

تین نیوز | بر اساس آمار رسمی، در نیمه نخست سال جاری، تعداد شناورهای مغروق ایرانی 25 درصد نسبت به نیمه نخست سال گذشته، کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز، آمار رسمی منتشر شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی بیانگر آن است که در شهریورماه امسال، میزان ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی به شناورهای ایرانی و خارجی، سه مورد بوده که تمامی این موارد، مربوط به شناورهای ایرانی بوده است.

در شهریورماه امسال، تعداد شناورهای مغروق ایرانی یک فروند بوده است. در این زمان، 230 فرد ایرانی و خارجی، در عملیات جستجو، نجات یافته اند که از این میان، 15 تن خارجی بوده اند.

29 مورد ارائه خدمات پزشکی به حادثه دیدگان آب های ایران، در شهریورماه امسال صورت گرفته که از این میان، 15 مورد مربوط به ارائه خدمات پزشکی به خارجی ها بوده است.

مقایسه عملیات امداد و نجات نیمه نخست سال 92 و 93
مقایسه آمار شش ماهه نخست سال جاری با مدت زمان مشابه سال گذشته، نشان می دهد که در نیمه نخست امسال، 34 مورد ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی به شناورهای ایرانی و خارجی صورت گرفته که در مقایسه با 40 مورد سال گذشته، با 20 درصد کاهش در این بخش مواجه هستیم.

میزان ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی به شناورهای ایرانی در 6 ماه نخست امسال، 30 مورد بوده که در مقایسه با 38 مورد سال گذشته، کاهش 20 درصدی داشته است.

در نیمه نخست امسال در مجموع 9 فروند شناور مغروق ایرانی ثبت شده که در مقایسه با 12 مورد سال گذشته، شاهد کاهش 25 درصدی شناورهای مغروق ایرانی هستیم.

در 6 ماه ابتدایی سال جاری، تعداد کل نجات یافتگان ایرانی و خارجی، 474 تن بوده که در مقایسه با 594 نجات یافته سال گذشته، کاهش 20 درصدی را نشان می دهد. در این میان، در شش ماه اول امسال، 42 تن خارجی بوده اند که در مقایسه با 18 خارجی سال گذشته، افزایش 134 درصدی را شاهد هستیم.

تعداد کل خدمات پزشکی ارائه شده در نیمه نخست امسال به حادثه دیدگان، 162 مورد بوده که در مقایسه با 120 مورد 6 ماه ابتدایی سال گذشته، 30 درصد افزایش را نشان می دهد، همچنین تعداد کل خدمات پزشکی ارائه شده به خارجی ها در شش ماهه نخست امسال 22 مورد بوده که در مقایسه با 18 مورد خدمات سال گذشته، 22 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز، بررسی این آمار نشان می دهد همانگونه که پیش از این نیز، معاون امور دریایی سازمان بنادر اعلام کرده بود، در نیمه نخست امسال، با کاهش سوانح دریایی در آب های ایران مواجه بوده ایم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.