| کد خبر: 245317 |

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

◄ نمایشگاه حمل‌ونقل فرصتی برای انتقال تجارب میان شهرها و شرکت‌های دانش بنیان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از نتایج برگزاری نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل انتقال تجربیات میان شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر متخصصین این حوزه است.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از نتایج برگزاری نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل انتقال تجربیات میان شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر متخصصین این حوزه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین حق‌شناس با بیان این مطلب گفت: این نمایشگاه جهت ارائه فعالیت‌هایی که تاکنون در حوزه‌های ذی‌ربط معاونت حمل‌ونقل شامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو و قطار شهری، مرکز کنترل ترافیک، مرکز کنترل پایش آلودگی هوا، سازمان حمل و نقل پاک و سازمان حمل و نقل پایانه‌ها انجام شده‌و همچنین شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه حمل‌ونقل محصولات و ایده هایی داشته اند، برگزار شده ‌است.

او با بیان اینکه نیازمندی‌های حوزه حمل‌ونقل شهری نیز در این نمایشگاه مطرح شده، توضیح داد: این نیازمندی‌ها در قالب 6 بخش بیان شده که در ابتدا شامل وسایل نقلیه نوین و پاک مانند خودرو، موتور و اتوبوس برقی و لوازم و تجهیزات آنهاست.

حق شناس افزود: مبحث دوم مباحث محیط زیستی، کاهش آلودگی هوا و افزایش بازده مصرف انرژی است که شامل فیلترهای کاهش آلایندگی هوا است و موضوع سوم و چهارم نیز به ترتیب سامانه‌های هوشمند مدیریت ترافیک و ایمنی و فرایندهای مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی هستند.

او حوزه پنجم را تولید تجهیزات ترافیکی و قطعات ناوگان دانست و گفت: حوزه ششم نیز شامل تجهیزات قطار شهری و مترو است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از طراحی یک سایت در این نمایشگاه، جهت بیان نیازها خبر داد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، نخبگان و سازمان‌های مردمی می‌توانند به این سایت مراجعه کرده و طرح‌ها و ایده‌هایشان را ارائه کنند.

او افزود: سپس ما این طرح‌ها و ایده‌ها را بررسی و از بین ایده‌های قابل اجرا تعدادی را انتخاب می‌کنیم که این طرح‌ها در نمایشگاه آذرماه ارائه شده و مراحل اجرا و بازخورد آن‌ها با سرمایه‌گذاری لازم پیگیری می‌شود.

انتقال تجربیات به سایر شهرها

حق‌شناس در رابطه با دستاوردهای این نمایشگاه گفت: از دستاوردهای این نمایشگاه می توان به انتقال تجربیات به سایر شهرها و مدیریت‌های دیگر وهمچنین انتقال دانش و تجربه بین شرکت‌های دانش بنیان، نهادهای دانشگاهی و نخبگان اشاره کرد که ایده‌های خود را در حوزه‌های مختلف منتقل می‌کنند و در جریان موضوعات و اقدامات حوزه حمل و نقل قرار می‌گیرند.

او خاطرنشان کرد: از همه نهادهای دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و گروه‌های مردمی که احساس مسئولیت در حوزه شهری دارند دعوت می‌کنیم که در این رویداد فناورانه شرکت کنند تا از ایده‌های آنها استفاده کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.