| کد خبر: 94516 |

کاهش ۵۰کیلومتری فاصله مراغه به تبریز با اجرای طرح یای شهری به کندوان

تین‌نیوز| معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت: مسیر مراغه - تبریز با اجرای طرح راهسازی یای شهری به کندوان 50 کیلومتر کوتاه تر می شود.

 

 ظفر محمدی، شامگاه یکشنبه در جمع خیران و فعالان بخش خصوصی طرح های عمرانی این شهرستان افزود: این طرح در زیر مجموعه سند تدبیر و توسعه این شهرستان گنجانده شده که هم اکنون بخشداری مرکزی پیگیر اجرای آن با مشارکت مردم و بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه این مسیر به طول 20 کیلومتر و با عرض 25 متر احداث می شود، اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی برای احداث این راه به صورت شوسه نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار بوده و برای آسفالت آن نیز وزارت راه و شهرسازی قیر رایگان را تخصیص و بخش خصوصی نیز سایر اقدام ها را انجام می دهد.

بخشدار مرکزی مراغه نیز در این آیین گفت: با اجرای این طرح امکانات زیرساختی، تفریحی و گردشگری در این مسیر فعال شده و پیش بینی می شود با اجرای این زیرساخت ها، پس
از احداث راه دسترسی حدود دو هزار شغل در زمینه خدمات و گردشگری ایجاد شود.

حسین گل محمدی، افزود: امکانات گردشگری و تفریحی نیز از محل سد علویان تا حوزه استحفاظی مراغه ایجاد می شود که از جمله این امکانات پیش بینی شده تله کابین، پیشت اسکی و مراکز اقامتی است.

وی اظهار کرد: با احیای راه دسترسی محور مراغه به ملکان که موجب کوتاه شدن مسیر این محور می شود، مسافران شهرستان های ملکان و جنوب آذربایجان غربی از جمله میاندوآب، شاهین دژ مهاباد به علت کوتاهی مسیر، از این محور تردد خواهند کرد.

بخشدار مرکزی مراغه یادآور شد: این بخشداری هم اکنون اقدام به تعریض و دو بانده کرده پنج محور روستایی به طول 14 و نیم کیلومتر کرده که شامل محور طالبخان به حاجی کرد به طول یک کیلومتر، قشلاق تا شهرک ولیعصر به طول دو و نیم کیلومتر، دیورزم کهجوق به طول دو کیلومتر و میدان بسیج تا نرج آباد کرده که این طرح ها با مشارکت 50 درصدی مردم اجرا می شود.

گل محمدی، ادامه داد: محور روستایی طالبخان به خرمازرد و آهق نیز به طول هشت کیلومتر با مشارکت 100 درصدی مردم و صنایع مستقر در محل اجرا می شود که هم اکنون سه کیلومتر آن اجرا و بقیه عملیات نیز ادامه دارد.

وی گفت: عمده هدف بخشداری برای اجرای این طرح ها کاهش تصادفات و هزینه های سفر روستائیان بوده و اجرای همه این طرح ها در سال جاری به پایان می رسد.

گل محمدی، همچنین از اجرای طرح گازرسانی به چهار روستای صومعه اشان، هریس، یای شهری و قشلاق امیر خبر داد و افزود: با اجرای این طرح گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی به 100 درصد می رسد.

روستای یای شهری مراغه با فاصله 30 کیلومتری از مراغه در بخش سراجوی شرقی واقع شده و به علت قرارگیری در دامنه جنوب غربی کوه سهند از قابلیت زیادی برای گردشگری طبیعی برخوردار است.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.