| کد خبر: 92404 |

توقف اجباری در ۸ کیلومتر از آزادراه تهران - قزوین

تین نیوز | کسانی که قصد تردد به غرب و شمال کشور را از آزادراه تهران - کرج - قزوین به عنوان یکی از پرترددترین جاده های کشور دارند، توقف اجباری در 8 کیلومتر از مسیر را تجربه کرده و از خود پرسیده اند که چرا در این نقطه چنان ترافیک سنگینی ایجاد می شود؟

 

در ورودی های شهر کرج در آزادراه تهران - کرج از ساعات ابتدایی صبح وعصر شاهد ترافیک سنگین هستیم و ماموران پلیس راه هر روز این حجم بالای ترافیکی را به مردم گوشزد می کنند.

این قفل ترافیکی در محدوده شهرک خاتم الانبیاء تا پل فردیس کرج شکل می گیرد و سال هاست مردم در انتظار بازگشایی این گروه به سر می برند که البته معضلاتی نیز برای مردم استان البرز دارد.

بر اساس اعلام مسئولان 18 درصد بار ترافیکی کشور از راه های استان البرز عبور می کند و این ترافیک هر روزه نتیجه بار تحمیلی به استان البرز در اثر تردد مسافران عبوری به مقصد غرب کشور است.

آمارهای کارشناسان نشان می دهد که از مجموع ترددها در این مسیر، 60 درصد جذب استان البرز شده و بقیه این تردد به سایر استان ها صورت می گیرد.

سرهنگ رضا اکبری رئیس پلیس راه استان البرز درخصوص وضعیت ترافیکی در آزادراه تهران - کرج - قزوین، می گوید: حدود 60 درصد از ترافیک مربوط به ترددهای محلی بین البرز و تهران است.

وی می افزاید:‌ بار ترافیکی جاده قدیم کرج، جاده مخصوص، شهید همت و آزادراه تهران - کرج دریک نقطه خاص به یک مسیر اصلی آزادراهی در استان البرز ملحق می شود و به دلیل تعریض نشدن محدوده کلاک کرج با ترافیک سنگینی دراین محدوده همراه است.

وی پیشنهاد کرد که بودجه خاص باید برای برون رفت ازترافیک جاده ای در استان البرز اختصاص یابد زیرا اکنون کلانشهر کرج فاقد جاده کمربندی است.

سرهنگ اکبری افزود:استان البرز شاهراه ارتباطی 14 استان کشور است و برای کاهش ترافیک دراین استان تسریع در ساخت کمربندی شمالی در محدوده عظیمیه کرج به سمت پل حصارک و کمربندی جنوبی ضروری است.

علاوه بر آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی این موضوع بر سلامت روان افراد نیز تاثیر می گذارد و این گره در روزهای تعطیل با افزایش حجم بالای مسافران کورتر شده است.

مسافرانی که با سرعت بالای 100کیلومتر درساعت به این محدوده می رسند به ناچار به دلیل ترافیک در این مسیر هشت کیلومتری توقف کرده و زمانی حدود 2ساعت را تحمل می کنند تا خودروها از خروجی های آزادراه تهران – کرج خلاصی یابند.

اگرچه برای برون رفت از ترافیک این مسیر احداث امتداد بزرگراه شهید همت به کرج مورد توجه قرار گرفته است، اما این پروژه ملی که قرار است دردی از معضل دیرینه ترافیک البرز دوا کند همچنان در حال احداث است.

اکنون پس ازچهار سال از زدن کلنگ احداث امتداد بزرگراه شهید همت به کرج می گذرد، و امید البرزنشینان این است که تکمیل این پروژه بتواند درد دیرینه ترافیک در این آزادراه را درمان کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز دراین باره گفت: پروژه ادامه همت پروژه ای ملی است که مورد تاکید استانداری البرز نیز قرار گرفته است.

هیربد معصومی افزود: اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات ملی است و شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی مسئولیت نظارت بر اجرای آن را دارد، این پروژه مشارکتی بین بخش خصوصی ودولت است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته به لحاظ مشکلات مالی قدری این پروژه به تاخیر افتاد، ادامه داد: با توجه به اینکه واگذاری به بخش خصوصی از سیاست های دولت است به دنبال افزایش سهم دولت دراجرای این پروژه مهم ملی نبودیم.

معصومی گفت: تمام تلاش ها درحال انجام است تا پایان سال 95 این پروژه به بهره برداری برسد و اقدامات خوبی از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز جهش قابل توجهی را دراین پروژه شاهد هستیم، پل ها و تونل های مسیر که رها شده بود در حال احداث است و درباره ابنیه مشکل داشتیم که پیمانکار اقدامات لازم را در این زمینه شروع کرده است.

معصومی اضافه کرد: تا انتهای 95 ادامه اتوبان شهید خرازی که شهدای البرز نامیده شده در ضلع شرقی رودخانه کرج تحویل شهرداری این کلانشهر داده می شود که کنار گذر شمالی نیز مد نظر قرار گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید راننده جاده 0 0

    با سلام راه جایگزین هست جاده ۳۸ از ازادگان میگذرد و به تاکستان قزوین میرود ۷۵ درصد بزرگراه است و ۲۵ درصد اعتبار چهار بانده شدن گرفته است این مسیر ۵۰ کیلومتر کوتاهتر از آزادراه کرج قزوین هست و مزیت دیگر ان دور زدن شهر کرج و قزوین هست که زمان تهران تبریز دو ساعت کاهش می یابد با تبدیل جاده ۳۸ یعنی جاده شهریار تا تاکستان به ازادراه تهران تاکستان مشکل ترافیک کرج حل میشودو ترافیک مسافران تهران تبریز به این ازادراه کوتاه تر منتقل میشود و همچنین مسافران مسیر کوتاهتر و کم ترافیک بدلیل دور زدن شهر کرج قزوین می باشد این مسیر هم اکنون بزرگراه می باشد و با زدن تقاطع غیر همسطح در سه چهار نقطه و معرفی به مردم مسیر جایگزین تبدیل میشود هم اکنون عده ای از ترس ترافیک کرج از بویین زهرا وارد این جاده ۳۸ می شوند و کرج دور می زنند

  • علیرضا 0 0

    با سلام بقول حضرت علی ع یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت هست دقت کنید دو خط مترو ۴ خط ریل اهن جمعا شش خط ریلی به کرج. جاده مخصوص شش باند اصلی ۴ باند محلی آزادراه تهران کرج ده بانده در مسیری، جاده قدیم شش بانده و همت شش بانده فقط ۳۲ باند جاده ارتباطی باز ترافیک هست. میدانید مشکل در مکانیابی و ساخت این خط ها بوده بطور مثال اکثر مردم کرج کارگر هستند و پروژه های ساختمانی اکثرا شمال تهران و شمالغرب تهران هستند و راه انها هست حال ایستگاه راه اهن در جنوب تهران خط حومه ای میبرد بخاطر همین کسی استقبال نمیکند چون با جنوب تهران کاری ندارند بنظر من ایجاد ایستگاه غرب تهران امر ضروری هست همچنین قطار سریع السیر ۳۵۰تهران کرج قزوین در فاز اول چرا چون مسافر کرج با پنج دقیقه به تهران میرسد و ساخت ایستگاه های راه اهن جدید موجب انتقال بار ترافیک جاده ای به ریل میشوند و حتما مسافر مسیر پنج دقیقه ای را به جاده ای که دوساعت وقت تلف میکند ترجیح میدهد نمونه جهانی هم داریم قطار سریع السیر شانگهای در ۵۰ کیلومتری به فرودگاهش قطار مغناطیسی ۴۲۰ زده. این مسیر چون پرترافیک ترین نقطه کشور هست و کوتاه بازگشت سرمایه زیادی دارد تا راه اهن تهران اصفهان با ۴۲۰. کیلومتر مسافر به اندازه تهران کرج قزوین ندارد که بیست میلیون جمعیت دارند و فقط با ۱۰۰کیلومتر راه اهن سریع السیر پول میخواهد این جمعیت عظیم دارد دراینده هم تا تبریز امکان گسترش دارد بعد ساخت ۳۲ باند جاده هم بی مزیت بوده چون به جز همت همگی در یک نقطه به هم میرسند و خنثی هستند و مطالعه ترافیکی در گذشته نشده و چاره اندیشی نشده که باعثاین بحران ترافیکی شده که با شش خط ریلی و ۳۲ باند جاده حل نمیشود باید جاده ها جداگانه در گذشته متصل به کرج میشدند

  • کرجی 0 0

    وقتی مسئولان با هلی کوپتر میروند دیگر ترافیک سنگینی که مردم تحمل میکنند نمیفهمند وبرای رفعش چاره اندیشی نمیکنند

  • دانشجوی ترافیک 0 0

    باسلام واقعیت این است که ده بانده شدن هم دربلند مدت تاثیری ندارد و تقاضای سفر جاده ای در این محور افزایش میابد و ترافیک باز سنگین تر شود تجربه لندن در توقف بزرگراه سازی و الویت گذاشتن خطوط ریلی تا حدودی بار ترافیک جاده ای را کنترل کردند و بنظرم اصلاح خطوط و زدن ایستگاه ها در مکان های درست موجب استقبال مردم از مترو و خطوط ریلی حومه ای خواهد شد و میتوان ترافیک را مدیریت در این محور کرد در مورد ترافیک بسیار سنگین بین شهری در تعطیلات متاسفانه راه اهن در این محور غیر جذاب هست و سرعت پایین و دسترسی سخت به ایستگاه راه آهن باعثعدم استقبال مردم شده و ترافیک جاده ای را تشدید کرده که راه اهن میتوانست انرا جذب کند پیشنهاد طرح مطالعه بروی تاثیر خطوط ریلی در کاهش ترافیک این محور. را وزارت راه اغاز کنند