| کد خبر: 90916 |

طرح فرودگاه قم با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است

تین نیوز | مدیر طرح فرودگاه بین المللی قم گفت: با وجود پیشرفت فیزیکی 90 درصدی این طرح، یک سال است که متوقف و باعث صدها میلیارد تومان ضرر مالی شده است.

 

نصیر نصیری جهرودی با بیان اینکه طرح فرودگاه بین المللی قم به بهانه شکایت سه مرغداری متوقف شده است، افزود: در مدت اجرای این طرح هیچ کار غیرقانونی انجام نشده و اجحافی در حق دیگران صورت نگرفته؛ همانطور که مسئولان مسائل دیگران را مرتفع می کنند، مشکلات پیش روی این طرح را نیز حل کنند.

وی با انتقاد از اینکه در طول یک سال گذشته مسئولان پاسخگو نبوده اند، بیان کرد: در فروردین ماه جاری یک جلسه با موضوع حل مسائل پیرامون فرودگاه بین المللی برگزار شد تا مشکلات مطرح و حل شود، ولی این جلسه صرفا تشریفاتی بود و مباحث به جلسه بعد موکول شد.

وی افزود: متاسفانه جلسه دیگری از سوی مسئولان وقت برگزار نشد و همچنان مشکلات پیش روی این طرح باقی است.

نصیری با تصریح بر اینکه مسئولان تعهدی در قبال اقدامات خود ندارند، گفت: در زمان حاضر هیچ کس به عنوان نیروی فرودگاه اجازه ورود به ساختمان را ندارد و فقط نگهبان طرح مجوز حضور در آن را دارد.

وی با بیان اینکه دو مجوز مجزا جهت احداث طرح فرودگاه و منطقه گردشگری کسب شده است، گفت: با مصوبه هیات وزیران جواز تاسیس و موافقت اصولی اجرای هر دو طرح در منطقه نمونه گردشگری طرلاب اخذ شده است، ولی طرح گردشگری کاملا مسکوت مانده و اجازه اجرای طرح نداده اند.

وی با بیان اینکه مجوز و اعتباردهی این دو طرح کاملا جداست، افزود: زمین اختصاص داده شده به این طرح دو هزار و 950 هکتار است که از این میزان دو هزار و 650 هکتار مربوط به فرودگاه و 300 هکتار مربوط به طرح گردشگری است.

نصیری هدف اصلی احداث این فرودگاه را رونق و توسعه اقتصادی و گردشگری و سرمایه گذاری سودآور بخش خصوصی عنوان و تصریح کرد: فرودگاه بین المللی قم که یک سال است متوقف شده است، می توانست هزاران میلیارد تومان برای شهر قم گردش مالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این طرح حدود 10 هزار میلیارد ریال ارزش دارد، گفت: در مدت توقف طرح، صدها میلیارد تومان به اقتصاد شهر قم ضربه خورده است؛ سود احداث بخش فرودگاهی قم فقط برای سرمایه گذارها نیست، بلکه این طرح زیرساخت کل کشور و شاخص توسعه محسوب می شود.

وی مطالعات داخلی طرح فرودگاه بین المللی قم برای خطوط آب و گاز کامل است، افزود: تامین زیرساخت های این طرح از جمله آب، برق، گاز و تلفن، بر عهده استانداری بود، ولی هیچ قدمی در این راستا برداشته نشد.

نصیری، فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی و آتش نشانی را از جمله طرح های اصلی ساخت فرودگاه بیان کرد.

وی افزود: ساختمان ترمینال موقت 10 هزار مترمربع، آشیانه هواپیما سه هزار مترمربع، طول باند اصلی چهار هزار و 620 و عرض آن 60 مترمربع، طول تاکسی وی 4 هزار و 100 با عرض 45 مترمربع و مساحت توقفگاه هواپیما(اترون فرودگاه) 250 هزار مترمربع که گنجایش 16 هواپیما همزمان دارد، از جمله بخش های کامل شده این طرح است.

به گفته وی، از ابتدای اجرای طرح بیش از 6 میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری صورت گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: روند احداث این طرح هر چه سریع تر ادامه یابد و مشکلات از پیش روی احداث فرودگاه بین المللی قم برداشته شود.

تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد شد؛ عملیات عمرانی این فرودگاه نیز در بهمن ماه 90 آغاز شد، این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 3 1

    این بدبختی ها و بد شانسی ها فقط برای شهر قم هستش هر طرحی که تو قم قراره اجرا بشه آخرش نیمه کاره تموم میشه تقصیر مسئولین قم هستش که نمی تونند از حق این شهر ملی و جهانی دقاع کنند. تو هر دار قوز آبادی تو کشور فرودگاه های بی خاصیت درست کردند که حتی کلاغ هم حاضر نیست تو باندش بشینه اما نوبت که به قم می رسه هزار تا دلیل واهی جلو میاد راستی کی قراره قم آباد بشه؟