| کد خبر: 90572 |

۱۷ نقطه حادثه خیز در زنجان شناسایی شده است

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۱۷ نقطه حادثه خیز در زنجان شناسایی‌شده است، گفت: طی سال جاری ایمنی پنج نقطه حادثه‌خیز در اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی است.
 

کلیم‌الله وثوق اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه راه و شهرسازی حذف نقاط حادثه‌خیز و تکمیل راه‌های شهری و روستایی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان است.

وی بابیان اینکه ۱۷ نقطه حادثه‌خیز در استان زنجان شناسایی‌شده است، متذکر شد: طی سال جاری ایمن‌سازی پنج نقطه حادثه‌خیز در استان در اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تکمیل شبکه بزرگراهی استان زنجان به طول ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر در دستور کار است تا این میزان از راه‌های اصلی را به بزرگراه تبدیل کنیم.

وثوق افزود: در خصوص شناسایی نقاط حادثه‌خیز کار مشترکی از سوی شهرداری و پایانه‌های حمل‌ونقل استان و پلیس‌راه در کل محورها انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه تقاطع‌های غیر هم‌سطح سه راهی طارم، ابهر به خرمدره، محور زنجان به ابهر جزو اولویت‌های دو بانده کردن است، گفت: نصب چراغ راهنمایی، نصب تابلو و اصلاح برخی موارد در این مناطق از اقدامات انجام‌شده هستند، که این اقدامات باعث کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه محور زنجان به قزوین بیشترین نقاط حادثه‌خیز را دارد، افزود: بیشترین تصادفات هم در این محور رخ می‌دهد.

وثوق با یادآوری اینکه در محور خرمدره به ابهر، کیلومتر ۴۸ زنجان به بیجار احتمال ریزش کوه وجود دارد، افزود: محور تهم به چورزق نیز دارای پیچ تندی بوده و نیاز به ایمن سازی دارد.

وی تصریح کرد: تابلوی محدودیت سرعت، چشم‌گربه ای در این نقاط نصب‌شده که تاکنون در کاهش تصادفات در استان زنجان تأثیر مطلوبی داشته است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.