| کد خبر: 82962 |

راهداران در حال بازگشایی راه های روستایی آستارا هستند

تین نیوز | بارش برف که از دو روز اخیر در ارتفاعات آستارا و گردنه حیران آغاز شده، هم اینک به 45 سانتیمتر رسیده و راهداران در حال بازگشایی راه ها هستند.

 

بارش برف در آستانه بهار موجی از خوشحالی را بین کشاورزان به خصوص شالیکاران منطقه ایجاد کرده و در عین حال، موجب غافلگیری مسافران نوروزی در شهرستان آستارا شد.

هم اینک از میزان بارش برف در ارتفاعات آستارا کاسته شده ولی حجم زیاد برف در ارتفاعات، موجب کندی تردد خودروها در محور آستارا - اردبیل و بالعکس شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی آستارا گفت: با وجود بارش 45سانتیمتری برف در ارتفاعات و برخی از نقاط کوهستانی آستارا ، خوشبختانه خللی در تردد روستاییان به وجود نیامده است

انور بی نیاز افزود: مسیر دو راه روستایی چملر و ونه بین، به علت بارش برف مسدود شده بود که راهداران هم اینک در حال بازگشایی مسیر این روستاها هستند.

وی با بیان اینکه داشتن زنجیر چرخ و سایر تجهیزات لازم برای تردد کنندگان در مناطق کوهستانی آستارا لازم است ، اضافه کرد: اکیپ های تخصصی راه و شهرسازی مجهز به بیش از 10 دستگاه راهداری از جمله لودر ، گریدر ، برفروب کامیونی و نمک پاش بود و در مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان آستار در حالت آماده باش هستند.

رئیس اداره هواشناسی آستارا نیز با اشاره به ادامه این شرایط جوی تا بعداز ظهر امروز گفت: دمای هوای آستارا هم اینک به هفت درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

فردین فرتوت نیا افزود: با ورود این جبهه هوای بارشی ، در 48 ساعت گذشته 71 میلیمتر باران نیز در آستارا باریده است.

وی میزان فعلی رطوبت هوا در آستارا را 65 درصد ذکر و بیان کرد: از امروز بعد ازظهر شاهد کاهش ناپایداری خواهیم بود و وضعیت جوی آستارا در دو روز پیش رو، کمی ابری تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با بارش یک هزار و 200 میلیمتری سالانه جزو پربارانترین مناطق ایران محسوب می شود.

آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گیلان و در همجواری جمهوری آذربایجان واقع است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.