| کد خبر: 81811 |

مدیرکل منابع طبیعی اردبیل خبر داد

آغاز درختکاری در محور اردبیل – نمین

تین نیوز | مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: درختکاری در مسیر ارتباطی اردبیل – نمین اجرایی می‌شود تا به شکل کامل این مسیر با گونه‌های جدید نهال‌کاری شود.

شهامت هدایت صبح امروز در آیین نواخته شدن زنگ انفال و طبیعت در شهر اردبیل اظهار کرد: ما در حالی هفته منابع طبیعی را در آستانه بهار و سال نو جشن می‌گیریم که شعار این هفته «مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم» انتخاب شده است.

وی مشارکت مردم را در همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها در این حوزه ضروری و حیاتی اعلام کرد و گفت: ما امروز در حالی زنگ انفال و طبیعت را در مدارس استان اردبیل به صدا درآوریم تا مشارکت خود دانش‌آموزان و نسل آینده را به صورت جدی شاهد و ناظر باشیم و دانش‌آموزان بدانند که حراست و حفاظت از طبیعت به عنوان انفال دارای چه ارزش و جایگاهی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تجلیل از فعالان عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری را به همراه غرس نهال به یاد شهدا از دیگر برنامه‌های گرامیداشت نخستین روز هفته منابع طبیعی اعلام کرد و افزود: با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل امروز مسیر ارتباطی اردبیل به نمین با غرس نهال و درختکاری احیا شده و زمینه توسعه این امر خداپسندانه انجام می‌شود.

هدایت عنوان کرد: در این هفته با همکاری رسانه‌ها و در مسیر فرهنگ‌سازی شایسته با حضور خبرنگاران بازدیدی از طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شده و فعالیت‌ها در این زمینه به تصویر کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: در این هفته همچنین همایش قانون و برخورد با مخربان طبیعت با همکاری قضات و عوامل انتظامی و قضایی انجام شده و از فعالیت‌های یک ساله فعالان این عرصه تجلیل خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل برگزاری مانور اطفای حریق و همچنین آتش‌سوزی‌های احتمالی را در جنگل‌ها به همراه توسعه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی با حضور کارشناسان حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در مدارس با هدف آشنایی نسل آینده ضروری و حیاتی توصیف کرد و یادآور شد: ما در این هفته اقدام به غرس نهال‌ها در قالب طرح مشارکت گونه‌های اقتصادی خواهیم کرد که نمونه آن کاشت 30 هکتار سماق خواهد بود.

هدایت با بیان اینکه توزیع نهال از فردا در استان اردبیل آغاز شده و تا پایان سال این امر تداوم پیدا می‌کند، بیان کرد: قرار است به ازای هر نفر از جمعیت استان توزیع نهال و غرس آن انجام شود.

وی برگزاری جشن رویش را توجه دادن عموم مردم به امر مقدس درختکاری و صیانت و حفاظت از این منابع ارزشمند توصیف کرد و گفت: امیدواریم همگان در این امر مقدس مشارکت کنند تا زمینه حرکتی مقبول و شایسته در این زمینه فراهم آید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.