| کد خبر: 73059 |

نیمی از اعتبار نگهداری راه‌ها هم تامین نمی‌شود / مصرف سالانه ۲۰ میلیون تن آسفالت

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن در کشور قیر مصرف می‌شود، گفت: برای نگهداری و تجدید روکش جاده‌ها، سالانه ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم که نیمی از این رقم هم محقق نمی‌شود.

 

 داود کشاورزیان امروز اظهار داشت: سالانه ده‌ها میلیون تن قیر و آسفالت در کشور مصرف می‌شود؛ سازمان راهداری در سال گذشته ده میلیون تن قیر برای بهسازی و روکش جاده‌ها مصرف کرد.

وی ادامه داد: همچنین معاونت راه روستایی وزارت راه، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در شهرداری‌‌ها نیز بخشی از اعتبارات خود را به آسفالت و بهسازی روکش جاده‌ها اختصاص می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هر سال نسبت به سال قبل سرمایه بیش‌تری برای روکش آسفالت جاده‌ها، اختصاص می‌یابد، اما در این حوزه رشد نکرده‌ایم، حتی باور عمومی بر این پایه استوار است که روکش آسفالت جاده‌ها در چندین دهه قبل بهتر از جاده‌های جدید است.

وی در بیان اینکه کیفیت اسفالت در سال‌های اخیر کاهش یافته است، گفت: البته هستند پروژه‌هایی که کیفیت مناسبی دارند، اما به هر حال باید در این مقوله علمی‌تر عمل کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز رتبه‌بندی پیمانکاران براساس کمیّت کار رصد می‌شود، درحالی که این ارزیابی منطقی نیست و باید کیفیت در صدر بررسی‌ها برای رتبه‌بندی قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: متأسفانه در نظام رتبه‌بندی راهسازان کیفیت مدنظر نیست و فقط به کمیّت فکر می‌کنند.

کشاورزیان ادامه داد: در حوزه قیر و آسفالت نظام تأمین مالی هم مشکلاتی دارد و برخی‌ از شرکت‌ها در فشارهای مالی کیفیت را کاهش می‌دهند.

وی با انتقاد از اینکه در این حوزه نظام تضمین کیفیت پروژه نیز دنبال نمی‌شود، افزود: نظام ارزیابی کیفی باید به‌نحوی دنبال شود که فقط پروژه‌های باکیفیت از فیلتر ارزیابی عبور کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: جمعاً سالانه بیش از 20 میلیون تن آسفالت در کشور اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: برای تجدید روکش راه‌ها، ارتقا ایمنی و نگهداری راه‌ها، سالانه 8 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم که مجموع اعتبارات ما در این حوزه سال گذشته 50 درصد بود و امسال این رقم به‌دلیل محدودیت اعتباری کاهش یافت.

کشاورزیان افزود: در سازمان راهداری موضوع استفاده از قیر امولسیون و حذف قیر محلول دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین استفاده از تانکر دوجداره برای حمل قیر، از ابتدای سال 95 الزامی است و اجازه نمی‌دهیم از این تاریخ به بعد قیر برای جاده‌ها با تانکر تک‌جداره حمل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین موضوع صدور گواهینامه و استانداردسازی کارخانجات تولید آسفالت را دنبال می‌کنیم و با آنهایی که مجوز ندارند، برای پروژه‌های خود قرارداد منعقد نمی‌کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.