| کد خبر: 7292 |

اجرای پروژه قزوین به تنکابن نیازمند ۴۱۲ میلیارد تومان اعتبار است

تین نیوز | مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برای اجرای پروژه قزوین، الموت به تنکابن تاکنون 90 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن در مجموع 412 میلیار تومان اعتبار نیاز داریم.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان اظهار کرد: جاده در دست ساخت قزوین، الموت به تنکابن حد فاصل مسیر آزاد راه قزوین به کرج تا روستای شهرک به طول 62 کیلومتر در پنج قطعه اجرا می‌شود.
 
وی افزود: قطعه نخست این طرح از روستای حصار خروان به طول 13 کیلومتر در دست اجراست که تاکنون 10 کیلومتر این مسیر در یک لایه آسفالت شده و 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: قطعه دوم از کیلومتر 13 تا 20 در حال اجراست که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی برخوردار است و پیمانکار مشغول اجرای ابنیه فنی است و عملیات خاکی نیز به پایان رسیده است.
 
قزوینیان ادامه داد: از کیلومتر 30 تا 40 در قطعه سوم تاکنون 80 درصد خاک‌برداری طرح انجام شده است و سه پل خاص در این فاز پیش‌بینی شده که پس از آن مرحله مناقصه اجرا می‌شود.
 
این مسئول تصریح کرد: از کیلومتر 40 تا 50 در قطعه چهارم پیشرفت فیزیکی 60 درصد است و یک پل دره‌ای بزرگ نیز در این فاز در مرحله اجراست.
 
مدیر ساخت و توسعه راه‌ها اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: عملیات خاک‌برداری 80 درصد طرح در فاز چهارم به پایان رسیده و قطعه پنجم از کیلومتر 50 تا 62 کیلومتر به مرحله پیشرفت فیزیکی 75 درصدی رسیده است.
 
قزوینیان گفت: در قطعه چهارم احداث یک دهنه تونل پیش‌بینی شده است که این کار برای تأمین و رعایت زیست‌محیطی ساخته می‌شود که 60 میلیارد تومان برای آن اعتبار لازم دارد.
 
این مسئول اظهار کرد: در فاز دوم به طول 52 کیلومتر محدوده استان 31 کیلومتر و مازندران 21 کیلومتر است که ساخت پنج تونل به طول 12 کیلومتر پیش‌بینی شده که تونل شماره یک با 260 متر طول ساخته شده و عملیات حفاری تونل‌های شماره دو تا پنج هم به‌زودی آغاز می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در حوزه مازندران سه تونل آغاز شد که 350 متر پیشرفت طولی دارد و عملیات خاک‌برداری و ابنیه در حال اجراست.
 
قزوینیان گفت: برای اجرای این طرح تاکنون 90 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن در مجموع 412 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امسال 28 میلیارد تومان اعتبار داده شده که در میان سه پیمانکار توزیع می‌شود.
 
مدیر ساخت و توسعه راه‌ها اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: کاهش مسافت مسیر تا 180 کیلومتر، صرفه‌جویی سالانه 100 میلیون لیتر سوخت، افزایش ایمنی سفر و کاهش سوانح جاده‌ای، توسعه گردشگری، رونق اقتصادی، صنعتی و کشاورزی از دیگر مزایای ساخت این طرح است.
 
وی افزود: منطقه الموت با اجرای این طرح آبادتر شده و در سطح ملی نیز شاهد کاهش بار ترافیکی مسیرهای شمالی کشور هستیم که در پدافند غیرعامل هم نقش مهمی دارد.
 
قزوینیان اظهار کرد: اگر 200 میلیارد تومان به این طرح اختصاص یابد تا قبل از شروع فصل سرما حجم قابل توجهی از کارها انجام می‌شود.
 
این مسئول در خصوص طرح احداث جاده رحیم‌آباد به کلاچای هم گفت: این طرح به طول 140 کیلومتر از چهار ماه قبل وارد فاز اجرایی شده که 70 کیلومتر مسیر در محدوده استان قزوین و 70 کیلومتر هم در استان گیلان قرار دارد.
 
وی افزود: در محدوده استان قزوین از دره شاهرود به سمت گیلان عملیات اجرایی شروع شده که قرارداد عملیات 30 کیلومتر منعقد شده و کار نیز پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
قزوینیان بیان کرد: به جزو تونل‌ها و پل‌های خاص در این طرح چهار تونل به طول مجموعاً 3.5 کیلومتر پیش‌بینی شده که چهار پل به طول هر کدام 80 تا 150 متر هم ساخته می‌شود.
 
وی گفت: بخشی از منابع مالی این طرح از محل فروش سهام نیروگاه سلطانیه زنجان تأمین می‌شود که 100 میلیارد تومان مصوبه دولت را دارد که برای اجرای کل طرح بیش از 400 میلیارد تومان نیاز داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.