| کد خبر: 6762 |

خودروهای هوشمند در جاده های سوئد

تین نیوز | اتومبیل‌های خودراننده این‌بار در مقیاسی بزرگ‌تر به آزمایش درخواهند آمد و شرکت سازنده‌ی این خودروها قصد دارد در پروژه‌ای به نام «من را برانید» در سال 2017 صد خودرو از این دست را روانه‌ی خیابان‌های گوتنبرگ کند.  این خودروها 30 مایل را در خیابان‌های شهر طی خواهند کرد و به‌طور واقعی با ترافیک، عابرین پیاده و گذرها مواجه خواهند شد. شرکت سازنده‌ی این خودروها (ولوو) پیش‌بینی کرده است که علاوه بر حرکت در خیابان‌های پرتردد، این خودروها قادر به یافتن جای پارک و پارک خودرو بدون دخالت راننده باشند.
 
این پروژه‌ی پایلوت 76.2 میلیون دلاری با همکاری شرکت ولوو،‌ اداره حمل و نقل سوئد، سازمان حمل و نقل سوئد، پارک علم لیندهولمن و شهر گوتنبرگ به اجرا درخواهد آمد و انتظار می‌رود سوئد را به صدر تکنولوژی رانندگی اتوماتیک و توسعه‌ی ساختاری آن برساند. در حالی‌که شرکت‌هایی مانند گوکل، تویوتا و مرسدس در حال آزمایش بر روی خودروهای اوتوماتیک مختص شرکت‌های خود هستند، تمام آزمایش‌های انجام شده تاکنون به تعداد کمی خودرو محدود بوده است.
 
اتومبیل‌های خودراننده‌ که در این پروژه‌ی آزمایشی به کار گرفته خواهد شد، حداکثر با سرعتی معادل 70 کیلومتر در ساعت و پشت سر یک خودروی راهنما که بتواند در مواقع اضطراری به کنترل این خودروها کمک کند، حرکت خواهند کرد. در تکنولوژی این خودروها از دوربین‌های 360 درجه‌ای، GPS و سنسورهای اضافی استفاده شده تا به مثابه چشم و گوش خودرو عمل کند. این امکان در خودروها تعبیه شده که زمانی‌که سرنشین خودرو را ترک می‌کند سرخود پارک شوند.
 
یکی از اهداف این آزمایش بزرگ استفاده از نتایج به‌دست آمده در ایمنی خودروهاست و انتظار می‌رود در سال 2020 به کمک تکنولوژی پیشرفته‌ی خودروها بروز تصادفات در جاده‌ها و خیابان‌ها به‌نحو موثری کاهش یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.