| کد خبر: 6574 |

راه‌اندازی کمربندی جنوبی بجنورد روان شدن ترافیک را به دنبال دارد

تین نیوز | عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: راه‌اندازی کامل کمربندی جنوبی این شهر روان شدن ترافیک را به دنبال دارد.
 
سیدعباس حسینی با اشاره به اینکه بخش غربی کمربندی جنوبی این شهر صرفاً ایجاد شده است، تصریح کرد: اجرای این پروژه به صورت یک رینگ که غرب به جنوب بجنورد را به یکدیگر متصل می‌کند نیازمند اختصاص اعتبارات دولتی است.
 
وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه به مثابه کمربندی 100 متری مشهد عمل خواهد کرد، افزود: به طور حتم با تکمیل این پروژه شاهد تحولی در حوزه روان شدن ترافیک بجنورد به ویژه در منطقه غرب به جنوب بجنورد خواهیم بود.
 
حسینی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش ترافیک در بجنورد را هم ساخت پارکینگ‌های عمومی عنوان کرد و گفت: اکنون کمبود پارکینگ در مرکز خراسان شمالی باعث ایجاد مشکلات ترافیکی شده است.
 
به گفته وی، موضوع پارکینگ عمومی از مباحث مهم شهری است که بایستی در معابر مختلف این شهر به تعداد مورد نیاز ایجاد شود.
 
وی با اشاره به اینکه اکنون به علت کمبود پارکینگ عمومی در این شهر، دو لاین از عرض هر خیابان به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این مهم مشکلات جدی را در حوزه ترافیک به همراه داشته است.
 
رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد استفاده شهروندان از کوچه‌ها و خیابان‌های هم‌عرض بازگشایی شده را برای استفاده پارکینگ باعث کندی رفت و آمد خودروها در این شهر دانست.
 
وی یکی از مهم‌ترین راهکارها در این زمینه را ایجاد پارکینگ‌ها در خیابان‌های مختلف این شهر توسط شهرداری و بخش خصوصی برشمرد و گفت: البته بایستی بهای استفاده از پارکینگ هم از شهروندان گرفته شود به نحوی که برای سازنده مقرون به صرفه باشد.
 
رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین اجباری شدن احداث پارکینگ در بناهای مسکونی و اداری این شهر حتی عدم پذیرش جریمه را مورد تاکید قرار داد.
 
وی اظهار کرد: به هیچ وجه نباید موضوع پارکینگ برای اماکن تجاری، مسکونی و اداری با جریمه حل و فصل شود و حقوق مردم و شهر دستخوش تصمیمات و یا پرداخت جرائم منتهی شود.
 
بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر، 211 هزار نفر جمعیت دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.