| کد خبر: 6326 |

جاده‌ای که هر ۲۰ متر یک نفر را می‌کشد‌!

تین نیوز | 150 کشته در تنها سه کیلومتر جاده، یعنی تقریبا در هر 20 متر از راه بندر خمیر به کارخانه سیمان هرمزگان،‌ یک نفر کشته شده است‌. این خبری است که منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس از تریبون مجلس اعلام کرده و گفته است که یک فاجعه انسانی در حال وقوع است «مردم راضی‌ترند که کارخانه سیمان نداشتند و این تعداد کشته‌ها،‌ الان در کنار خانواده‌شان زندگی می‌کردند، علتش همین راه سه کیلومتری است که در سال‌های اخیر تعداد کشته‌های حوادث رانندگی‌اش به  150 نفر رسیده است‌.

نمایند‌گان می‌گویند اشکال از وضعیت این سه کیلومتر جاده است‌.
آرامی می‌گوید: از انتهای شهر ساحلی بندر خمیر تا کارخانه،‌ سه کیلومتر جاده‌ای است که طی سال‌های گذشته تعداد کشته‌هایش نامعقول نبوده است‌ البته برای بهسازی‌اش تا به حال چند بار اقداماتی انجام شده اما به دلیل اختلاف‌هایی که وجود دارد،‌ کارها نیمه‌تمام باقی مانده است‌!

اشاره آرامی به چند مشکلی است که در هم تنیده شده‌اند،‌ حریم جاده در این محدوده به دلیل نزدیکی به شهر،‌ مشخص نیست‌. در مورد اینکه چه کسی باید هزینه‌های بازسازی این جاده را پرداخت کند اختلاف وجود داد‌ و زمین‌های اطراف جاده هم بخشی با سند و بخشی هم بدون سند در تصرف مردم است‌. مدیرکل شهرسازی استان هرمزگان هم تایید می‌کند که جاده سه کیلومتری بندر خمیر به کارخانه سیمان‌ به دلیل مشکلات حقوقی بازسازی نشده است.

وی در این خصوص گفت‌: «ما در همه جاده‌های نزدیک به شهر مشکلات مشابه این را داریم،‌ زمین‌ها معارض دارند و برای حل مشکل آنها چند نهاد باید با هم همکاری کنند‌. افراد با سند مالکیت یا بدون آن در زمین‌های اطراف جاده زندگی می‌کنند، ‌برای جابه‌جایی آنها باید مشخص شود که چه نهادی باید پول زمین مردم یا زمین جایگزین آن را بدهد،‌ درگیری بین شهرداری،‌ بنیاد مسکن و سازمان مسکن و شهرسازی است‌.»

چند روز پیش‌،‌ تصادفی در جاده خمیر به کارخانه رخ داده است که بر اساس گزارش رسانه‌ها، پنج کشته به آمار کشته‌های این جاده اضافه کرده است،‌ رییس پلیس‌راه منطقه البته می‌گوید در تصادف اخیر،‌ تریلر در گردش خلاف قانون عمل کرده است و سواری پژو که سرعت ایمن را راعایت نکرده بود با خودرو رو به رو شده و در نتیجه سه کشته و دو مجروح باقی مانده است‌. حداقل در این یک مورد،‌ رییس پلیس جاده را مقصر نمی‌داند «هیچ کس نمی‌گوید که ماست من ترش است،‌ تا وقتی قانون رعایت نشود، تنها شکل تلفات جاده‌ای تغییر می‌کند نه ماهیت آنها‌.»

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.