| کد خبر: 62360 |

۳۵ میلیارد تومان هزینه ترمیم و روکش آسفالت راه‌های استان کرمانشاه

تین نیوز | به منظور بررسی وضعیت روكش راهها وایمن سازی هرچه بیشتر راههای استان کرمانشاه، معاون راهداری و مدیركل نگهداری راه وابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور به همراه مدیركل راه و شهرسازی استان، از محورهای ارتباطی استان بازدید کرد.

 
به گزارش تین نیوز از اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه،عبدالهاشم حسن نیا در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات مجموعه راه و شهرسازی استان به منظور افزایش ارتقای ایمنی محورهای ارتباطی استان گفت: باتوجه به انجام عملیات لكه گیری و روكش آسفالت در بیشتر راههای استان با اولویت راههای شریانی،بزرگراهی و اصلی و فرعی و انجام عملیات های رفع نقاط پرحادثه، وضعیت راههای استان درحد مطلوب است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به حجم بالای ترافیك و تردد مسافران به كرمانشاه می طلبد محورهای این استان همواره ایمن و استاندارد بوده و دراین زمینه با جدا سازی لاین های رفت و برگشت در مسیرهای پردد و حذف نقاط پرحادثه نیز اقدامات مناسبی صورت گیرد.
 
حسن نیا اقدامات ایمن سازی محورها را برای كاهش تصادفات و تلفات جاده ای بسیار مثمر ثمر دانست و اضافه کرد: علاوه بر ایمن سازی محورها ، رعایت قوانین و مقررات از سوی كاربران جاده ای نیز می تواند عامل مهمی برای كاهش سوانح رانندگی باشد.
 
مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه نیز در حاشیه این بازدید گفت: از ابتدای سال جاری ،میزان خرابی روكش آسفالت راههای استان را سرشماری کرده و ازابتدای سال۹۴ تاكنون از ۳۹۴ كیلومتر راه كه دارای خرابی شدید رویه آسفالت بود،نسبت به انجام ترمیم و روكش آسفالت بیش از ۱۷۸كیلومتر از  این راهها اقدام شد و انجام این عملیات كماكان تا ساماندهی كامل رویه راهها ادامه خواهد داشت.
 
عبداله بهادری افزود: درسال جاری با استفاده از منابع استانی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،تاكنون اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان برای ترمیم و روكش آسفالت راههای استان هزینه شده است.
 
وی به نقش نیوجرسی دركاهش حوادث اشاره كرد و گفت: با توجه به نقش مهم نیوجرسی در جلوگیری از خروج خودروها از مسیر و كاهش شدت حوادث و تلفات جاده ای،نسبت به تهیه بیش از ۲۴ هزار نیوجرسی برای نصب در جاهایی كه احتمال برخورد خودروها یا خروج آنها از مسیر وجود داشته برای جلوگیری از حوادث و تلفات جاده ای اقدام شده است.
 
بهادری اعتبار هزینه شده این بخش را ۱۳ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان اعلام كرد و افزود: نیوجرسی های مفصلی تهیه شده از دو نوع مفصلی و لولایی بوده و در محورهای بزرگراه كربلا در محدوده كنگاور به اسلام آباد غرب،قصرشیرین،كمربندی كرند غرب و در محورهایی كه احتمال برخورد خودروها بصورت رخ به رخ باشد نصب خواهد شد.
 
مدیر كل راه و شهرسازی ادامه داد: برای كاهش سوانح در محورهای مواصلاتی اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، بزرگراه میاندوآب و همچنین در راههای روستایی استان از این نیوجرسی ها برای  ایمنی بیشتر كاربران جاده ای استفاده خواهد شد.
 
از پروژه های كه دراین سفر مورد بازدید قرارگرفت می توان به لكه گیری و روكش بزرگراه كربلا، لكه گیری و روكش دوبانده اسلام آباد به حمیل،لكه گیری وروكش محور بیستون به سنقر،چهارخطه دردست احداث سنقر به بیستون،نصب نیوجرسی درگردنه حسن آباد و انتهای گردنه پاتاق در روستای حبیبوند،نصب نیوجرسی گردنه بید سرخ،روكش محور كوزرات به چهارزبر وكوزران به روانسر وجوانرود،حذف نقاط پرحادثه دردست اقدام سه راهی شهدا وكشتارگاه درنوسود وكمربندی احداث شده دالاهو وكمربندی دردست احداث سنقر اشاره كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.